β) Ο Κανονισμός (ΕΕ) 1177/2010 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.
γ) Το αριθμ.πρωτ. 2253.2-12.1/51717/2025 έγγραφο Διεύθυνσης Θαλάσσιων Συγκοινωνιών
1. Η Λιμενική Αρχή Πάτμου σας ενημερώνει ότι οι επιβάτες των πλοίων έχουν άμεση πρόσβαση σε πλήρη ενημέρωση για τα δικαιώματά τους και έχουν τη δυνατότητα να λάβουν γνώση για τον τρόπο υποβολής παραπόνων μέσω του ηλεκτρονικού συνδέσμου: https://passengersynanp.yna.gov.gr/dikaiomataepivaton-me-ena-klik/ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Επίσης δύνανται να υποβάλλουν έντυπο παραπόνων στην επίσημη φόρμα που είναι αναρτημένη στην επίσημη ιστοσελίδα του Υ.ΝΑ.Ν.Π., η οποία βρίσκεται στον σύνδεσμο:
https://passengersynanp.yna.gov.gr/parapona/.
Ακόμη, σημειώνεται ότι αναλυτικές πληροφορίες για το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και τις βασικές αρχές αναφορικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών καθώς και τις υποχρεώσεις των μεταφορέων και των φορέων εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών παρατίθενται στον ηλεκτρονικό
σύνδεσμο: https://passengersynanp.yna.gov.gr/passengers-rights/ .
2. Ναυτικά Πρακτορεία που αποστέλλεται το παρόν παρακαλούνται όπως ενημερώσουν τους Πλοιάρχους-εκπροσώπους πλοιοκτητών και επιβατικό κοινό ως προς τα ανωτέρω.
3. Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ν. Πάτμου, παρακαλούνται όπως αναρτήσουν στην ιστοσελίδα τους εν λόγω έγγραφο για ευρεία ενημέρωση.
Ο ΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ
Αντιπλοίαρχος ΛΣ (Τ) ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ Στυλιανός