του Νίκου Μελιανού
Η ανατολή του νέου χρόνου φαίνεται ότι έφερε αλλαγές στο εμπορικό, κοινωνικό και οικονομικό STATUS του νησιού που έχει σχέση με τη πώληση προϊόντων και καταναλωτικών αγαθών.
Έτσι, μετά από μια δεκαπενταετή grosso mondo ( πάνω – κάτω ) πορεία και λειτουργία , το franchise κατάστημα super market της ΜΠΑΧΑΣ Ο.Ε. (AB FOOD) που είχε δεθεί στο άρμα της πολυεθνικής αλυσίδας της Ολλανδικής Εταιρείας Λιανικού Εμπορίου και Τροφίμων Ahuld Delhaire Group, παραχωρεί τη σκυτάλη σε μια καθαρά Ελληνική Εταιρεία αλυσίδας καταστημάτων που ακούει στο όνομα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, την οποία και αντικαθιστά στην τοπική αγορά.
Η εξέλιξη αυτή προήλθε ως απόρροια αφενός μεν της αγάπης των νέων επενδυτών για την Πάτμο την οποία επισκέπτονταν κάθε χρόνο, αλλά και του έντονου θρησκευτικού συναισθήματος, με τάσεις προσφοράς προς το νησί και αφετέρου της αναζήτησης τρόπων καλύτερων συνθηκών μόρφωσης και επαγγελματικής ανέλιξης εκτός Πάτμου για τα νεαρά μέλη της οικογένειας της Μπαχάς Ο.Ε.
Ήδη αναμένονταν και ήλθαν στο τέλος της εβδομάδας συνεργεία για την προετοιμασία του καταστήματος, το οποίο θα ανοίξει τις πύλες του την Τρίτη 21 Ιανουαρίου, το προσωπικό του οποίου θα παραμείνει στη θέση του, και θα ενισχυθεί με νέες προσλήψεις για γρήγορη και άμεση εξυπηρέτηση, οι τιμές στο SUPER MARKET θα είναι τιμές εναρμονισμένες με τις τιμές των καταστημάτων της εν Ελλάδι λειτουργίας της αλυσίδας, και δη των Αθηνών, και θα αξιοποιηθεί για τις ανάγκες του καταστήματος και την πώληση προϊόντων, η οικία που βρίσκεται στην είσοδο του χώρου στο PARKING έκτασης 200 τ.μ. περίπου, στην οποία σύμφωνα με πληροφορίες πιθανόν να λειτουργήσει φούρνος και κρεοπωλείο, αφού βέβαια πρωτίστως ανακαινιστεί.
Οπωσδήποτε η λειτουργία του νέου καταστήματος θα συμβάλει στον υγιή ανταγωνισμό με τα ήδη υπάρχοντα SUPER MARKET και αυτό μπορεί να αποβεί προς όφελος του καταναλωτή. Δε μένει λοιπόν παρά να διαπιστωθεί στην πράξη το γεγονός αυτό, τόσο από τη λειτουργία του νέου καταστήματος, όσο και από την αντίδραση των άλλων ομοειδών καταστημάτων.
Κλείνοντας αξίζει να σημειωθεί ότι η οικογένεια Μιχάλη Μπαχά, με το εγχείρημα της λειτουργίας του Franchise καταστήματος Α.Β. στο οποίο προέβη, αποτέλεσε τομή στην οικονομική ευελιξία αγοράς των προϊόντων από τους καταναλωτές, αλλά και τομή στα κοινωνικά δρώμενα, γιατί όπως λέει και η παροιμία ‘’ το αγώι ξυπνάει τον αγωγιάτη ‘’αφού αναγκάστηκαν και κάποια από τα άλλα μικρά καταστήματα – παντοπωλεία τα οποία υπήρχαν, να μετεξελιχθούν και σήμερα η Πάτμος να διαθέτει υψηλής ποιότητας καταστήματα SUPER MARKET τα οποία θα ζήλευαν και πιθανόν να ζηλεύουν πολλοί άλλοι τουριστικοί και όχι μόνο προορισμοί.