patmosweb330

elin330

aegeanlab

Ακούστηκαν

Μείζον κατέστη πλέον το ακτοπλοϊκό πρόβλημα

Θέμα συζήτησης θα αποτελέσει σε προσεχή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το ακτοπλοϊκό, καθώς οι συνθήκες φαίνεται να αλλάζουν και θα πρέπει να εξασφαλιστούν καλές συγκοινωνίες για τα Δωδεκάνησα αλλά και τις Κυκλάδες.
Η μελέτη που προσφάτως παρουσιάστηκε από την «XRTC Business Consultants», δείχνει συγκεκριμένα πως οι περισσότερες ακτοπλοικές εταιρείες, έχουν περάσει στη ζώνη του υψηλού κινδύνου γεγονός που θα λειτουργήσει αρκετά αρνητικά για τα νησιά μας που δεν θα εξυπηρετούνται πλέον σωστά.
Εκτίμηση της XRTC είναι ότι ο κλάδος θα συρρικνωθεί απότομα αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα αποσυμφόρησης της επικίνδυνης αυτής πορείας.
Η συρρίκνωση της κίνησης κατά την υψηλή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της XRTC, συνεχίζεται και το 2012 και έχει επιβαρυνθεί από την πολιτική αστάθεια των διπλών εκλογικών αναμετρήσεων. «Με την αγοραστική και καταναλωτική δύναμη να είναι σε πτωτική πορεία λόγω της συνεχιζόμενης μείωσης των εσόδων των Ελλήνων πολιτών, τα νησιά του Αιγαίου έχουν γίνει είδος πολυτελείας για πολλούς χρήστες", επισημαίνεται στη μελέτη.
"Οπωσδήποτε η πορεία του κλάδου, επιδεινώνεται από τη συνεχιζόμενη πτώση της κίνησης προς τα νησιά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και αναμένεται να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα κατά τους χειμερινούς μήνες, όταν η κίνηση θα είναι ακόμη πιο περιορισμένη", επισημαίνεται στην μελέτη, ενώ μεταξύ των προτάσεων περιλαμβάνεται και η εξυπηρέτηση των νησιών από ένα κοινοπρακτικό σχήμα.
Οι εξελίξεις αυτές αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης στη συνάντηση που είχε πριν από λίγες ημέρες, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιάννης Μαχαιρίδης με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλη.
"Συζητήσαμε το θέμα αυτό με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μουσουρούλη. Έχουμε κοινό προβληματισμό, σε ό,τι αφορά τη βιωσιμότητα των ακτοπλοικών εταιρειών. Τα στοιχεία που υπάρχουν δείχνουν πως εξαιτίας του μεγάλου κόστους λειτουργίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών και της μείωσης της κίνησης, υπάρχει θέμα. Κάποιες εταιρείες του κλάδου δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους. Ετσι, δεν μπορούν να είναι και βιώσιμες. Κάποιες άρχισαν να πουλάνε τα πλοία τους. Πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα δημιουργηθούν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των νησιών. Αυτό προϋποθέτει μια ακτινογραφία όλου του ακτοπλοϊκού ζητήματος", δήλωσε ο κ. Μαχαιρίδης και πρόσθεσε πως φαντάζει από τώρα μονόδρομος, ο επανασχεδιασμός του ακτοπλοϊκού χάρτη.
"Ομως υπάρχουν και τα δρομολόγια, που γίνονται για την εξυπηρέτηση των μικρών νησιών. Σε επίπεδο κάθε γεωγραφικής ενότητας πρέπει να δούμε όλο το πλέγμα των συγκοινωνιών και να εξετάσουμε και τις συνδυασμένες μεταφορές δηλαδή τα δρομολόγια των πλοίων και των αεροπλάνων. Οταν το ΥΕΝ οριστικοποιήσει το πρόγραμμά του, θα κληθούμε να εκφέρουμε άποψη", τόνισε ο κ. Μαχαιρίδης.