patmosweb330

elin330

aegeanlab

Εχουν τα 45 κύρια πιστοποιητικά κι όμως δέσανε τα μικρά καράβια, γιατί του ρωσικού νηογνώμονα είναι πλαστό. 9 μέρες μετά και δεν έχουν βρει τη λύση..

ΔEITE ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ:  http://www.youtube.com/embed/34FaYFmI5rU?hl=el

skala__LIMANIΕξακολουθεί να παραμένει δεμένο στο λιμάνι της Σκάλας το πλοίο ΠΑΤΜΟΣ ΣΤΑΡ όπως και τα υπόλοιπα μικρά πλοία σε όλη τη χώρα,  εξαιτίας των πλαστών πιστοποιητικών κλάσης που τους είχε εκδώσει ο Ρωσικός νηογνώμονας και να μην εκτελεί τα επιδοτούμενα δρομολόγια για τις ανάγκες των γύρω νησιών και ημερήσιες εκδρομές για τους τουρίστες .

 

Το ανησυχητικό είναι, ότι ενώ το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό για την ενδονησιωτική συγκοινωνία, οι υπουργοί Χρυσοχοΐδης και Παπουτσής συσκέπτονται και ξανά συσκέπτονται αλλά δεν καταλήγουν πουθενά.

Το λιμεναρχείο της Πάτμου αντιμετώπισε το ξαφνικό πρόβλημα που προέκυψε με τους επισκέπτες της Πάτμου που είχαν προγραμματίσει την πρώτη ημέρα εκδρομές και ταξίδι Λειψούς και Λέρο, με την ολική ναύλωση του «Λάμπη ΙΙ» και προσπαθεί να πετύχει προσωρινή αντικατάσταση του «ΠΑΤΜΟΣ ΣΤΑΡ» με τη λάτζα «Ειρήνη», για να μη μείνει κυρίως το Λειψώ από πλοίο.

Ακόμα όμως δεν έχει απαντηθεί το αίτημα από το υπουργείο.

Όπως είναι γνωστό με κυβερνητική εντολή στις 4 Σεπτεμβρίου μετά από σύσκεψη των αρμοδίων υπουργών Χρυσοχοίδη και Παπουτσή σταμάτησαν αβίαστα στα Δωδεκάνησα οι πλόες 16 μικρών πλοίων , που καλύπτουν ενδονησιωτικά δρομολόγια, γιατί είχαν πιστοποιητικά από τον ρωσικό νηογνώμονα, τα οποία θεωρούνται πλαστά γιατί ήτανε «μαϊμού».

Πρόκειται για τα πλοία Πάτμος Σταρ Σύμη, Πρωτέας, Νικόλαος Χ , Νήσος Χάλκη, , Χρυσοβαλάντω, Παναγία Σπηλιανή, Κωστάκης, Στεφαμάρ, Καπετάν Γεραντώνης, Χρήστος Λ, και Κινγκ Σάρον κ/ά.

Και όλα αυτά έγιναν σε μια εποχή που ο τουρισμός τρέχει ακόμα και όλοι είχαν ανάγκη της ενδονησιωτικής αυτής σύνδεσης.

Οι πλοιοκτήτες νόμισαν ότι το ελληνικό κράτος που είχε και την άμεση ευθύνη για την δραστηριότητα του παράνομου νηογνώμονα, θα είχε βρει τη λύση για τον τουρισμό, την επικοινωνία των νησιών και το συμφέρον των νησιωτών πλοιοκτητών. Δυστυχώς έχουν περάσει 9 μέρες και το πρόβλημα παραμένει άλυτο.

Σε συνέντευξη του, ο ένας εκ των ιδιοκτητών του ΠΑΤΜΟΣ ΣΤΑΡ κ. Χρήστος Γρύλλης, μας είπε, για τις συνέπειες αυτής της αβίαστης διακοπής των δρομολογίων επιδοτούμενων και μη που εκτελεί

« Χάσαμε τα χρήματα που δώσαμε στον ελληνικό νηογνώμονα πριν ένα χρόνο, 11.000,00 ευρώ και όταν παραλάβαμε τον Ιούλιο τα πιστοποιητικά κλάσης από τον Ρωσικό νηογνώμονα άλλες 16.000,00 ευρώ.

Σαν να μην έφτανε αυτό μας διέκοψαν και τα δρομολόγια που σημαίνει μεγάλο κόστος για το πλοίο, γιατί αυτή τη στιγμή και τα επιδοτούμενα δρομολόγια χάνουμε, όπως χάνουμε τις εκδρομές που κάνουμε, γιατί ο τουρισμός ακόμα είναι αρκετός και αναγκαστήκαμε να απολύσουμε το πλήρωμα και να εξοφλήσουμε το ναυτολόγιο, γιατί δεν βλέπουμε να διαφαίνεται κάποια λύση.

Όσο αφορά τη σύνδεση με τους Λειψούς που κυρίως εφοδιάζεται με τρόφιμα από την Πάτμο δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα, αν εξαιρέσει κανείς τα εμπορεύματα που ο κόσμος συχνά ταλαιπωρείται και δυσκολεύεται να τα μεταφέρει, για τους επιβάτες δεν υπάρχει πρόβλημα, γιατί έχει το Δελφίνι, το καταμαράν και το Κάλυμνος. Το πρόβλημα όμως θα υπάρξει σύντομα διότι κάποια στιγμή θα διακόψουν και θα μειώσουν τα δρομολόγια. Όπως γνωρίζετε ο χειμώνας είναι δύσκολος, οι καιρικές συνθήκες αντίξοες και όπως πέρυσι που για 4 μήνες είχαμε μόνοι να εξυπηρετούμε όλα τα νησιά, καταλαβαίνετε τι θα γίνει αν δεν επαναδρομολογηθεί το πλοίο.    

-        Από το υπουργείο τι σας λένε και που εστιάζετε την ευθύνη του κράτους;

To πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας. Από κει ξεκινάει το κακό. Αυτή τη στιγμή οι αρμοδιότητες έχουν χωριστεί στα δύο με αποτέλεσμα ούτε ο κ. Χρυσοχοίδης ούτε ο κ Παπουτσής να δουν σοβαρά το ζήτημα που έχει προκύψει με αποτέλεσμα κάθε μέρα να συσκέπτονται και να διαπραγματεύονται τη μία με τους Ρώσους και την άλλη με την επιθεώρηση Εμπορικών πλοίων, αλλά μέχρι αυτή τη στιγμή να μην έχει βρεθεί λύση. Με την ένωση ημεροπλοίων που μιλάμε είναι δύσκολο να βρεθεί   λύση που σύντομα θα λύσουν τα πλοία παλαμάρια για να ταξιδέψουν.      

Έχει μεγάλη ευθύνη το κράτος, διότι αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα έχουνε άδεια λειτουργίας 9 νηογνώμονες. Εγγλέζικος, Ιταλικός, Νορβηγικός, Ρωσικός, Φιλανδικός κ.λ.π. Εννοείται ότι όταν έρχονται στην Ελλάδα να ανοίξουν το γραφείο και να κάνουν επιθεωρήσεις στα πλοία το ελληνικό κράτος και η επιθεώρηση ελληνικών πλοίων, είναι υποχρεωμένοι να ελέγχουν τις πιστοποιήσεις που έχουν και τα πιστοποιητικά που εκδίδουν. Αυτή τη στιγμή δεν ευθύνεται η εκάστοτε πλοιοκτήτρια εταιρεία ή ο πλοιοκτήτης για το πιστοποιητικά που έχουν στα χέρια τους και είναι πλαστό.

Εγώ δεν φέρω καμία ευθύνη, γιατί και τις επιθεωρήσεις του πλοίου έκανα στις χρονικές περιόδους που έπρεπε να τις κάνω αι έχω πληρώσει τα χρήματα για το συγκεκριμένο πιστοποιητικό. Γιατί να αφήσει το ελληνικό κράτος να περάσουν τόσοι μήνες, να έχουν πιστοποιηθεί αν είναι δυνατόν 80 περίπου πλοία και να έρθει η 4 Σεπτεμβρίου για να ανακαλύψουνε ότι τα πιστοποιητικά του ρωσικού νηογνώμονα ήταν πλαστά.

Εμείς δυστυχώς δεν είμαστε υπεύθυνοι, αλλά είμαστε αυτοί που πληρώνουμε τη νύφη.

-        Υπάρχει κάποια άλλη λύση και τι περιμένεις να γίνει;

Η λύση θα μπορούσε να είχε δοθεί και δεν είναι άλλη από την εφαρμογή του άρθρου 11 του Π.Δ. 32/1997 παρ. 33 που θα μπορούσαν τα πλοία ως ίσχυε μέχρι το 2004 να ταξιδεύουνε χωρίς πιστοποιητικά κλάσης.

Τον εφοδιασμό των πλοίων πάνω από 24 μέτρα τον εφάρμοσε ο υπουργός ναυτιλία κ. Ανωμερίτης το 2004. Θα μπορούσε να επανέλθει, άλλωστε το έχουν θέσει κάποιοι εκ των υπουργών και των βουλευτών, αλλά δεν ξέρω και δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο δεν την εξετάζει αυτή τη λύση ούτε ο κ. Χρυσοχοίδης ούτε ο κ. Παπουτσής. Θα μπορούσαν αυτόματα την ίδια μέρα κιόλας τα πλοία να απεμπλακούν από το πρόβλημα και να λύσουν τα παλαμάρια. Αντίθετα αν μας υποδείξουν να πάμε σε άλλο νηογνώμονα, και να ξεκινήσουμε από την αρχή, με όποιο κόστος οικονομικό συνεπάγεται, είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και δεν μπορεί εύκολα κανείς από την μία στιγμή στην άλλη να ξεκινήσει να πάει το σκάφος του στο Πέραμα, να ξεκινήσει δεξαμενισμό, επιθεωρήσεις και κόντρα επιθεωρήσεις, γιατί τα κλιμάκια των ξένων νηογνωμόνων είναι μικρά. Δεν είναι όπως ήταν ο ελληνικός νηογνώμονας που είχε ένα οργανωμένο δίκτυο σε όλη την Ελλάδα με αντιπροσώπους, όπου ανά πάσα στιγμή, με ένα τηλέφωνο ερχόταν ο επιθεωρητής και μπορούσες να κάνεις τη δουλειά σου πολύ γρήγορα. Οι ξένοι νηογνώμονες, έχουν ένα κλιμάκιο για όλη την Ελλάδα και σήμερα λόγω φόρτου εργασίας δεν έχουνε το χρόνο να κοιτάνε πολύ περισσότερο τα μικρά πλοία.

- Γιατί σταμάτησαν μόνο το δικό σας πλοίο;

Γιατί τα άλλα πλοία στην Πάτμο είναι κάτω από 24 μέτρα μήκος και δεν υποχρεούνται να έχουν πιστοποιητικό κλάσης. Αυτό κι αν είναι ανέκδοτο λες και δεν μεταφέρουν  επιβάτες και δεν τίθεται θέμα ασφάλειας, ενώ τα μεγαλύτερα πρέπει να εφοδιαστούν.

Για να μην παρεξηγηθούμε επειδή έχουν θέσει θέμα ότι τα πλοία δεν είναι αξιόπλοα χωρίς το παραπάνω πιστοποιητικό, να πω ότι το πιστοποιητικό κλάσης είναι ένα πιστοποιητικό που δεν σημαίνει ότι το πλοίο δεν μπορεί να ταξιδέψει. Όλες τις επιθεωρήσεις σε όλους τους τομείς τους εξετάζει η επιθεώρηση εμπορικών πλοίων. Τα πλοία της κατηγορίας της δικιάς μας έχουν 46 πιστοποιητικά. Μας κοστίζουν κάθε χρόνο 12.000 ευρώ για να τα εκδώσουμε. Αυτή τη στιγμή τα΄45 πιστοποιητικά είναι σε ισχύ και μόνο το   πιστοποιητικό κλάσης αμφισβητείται .

Για το πιστοποιητικό κλάσης έρχεται ένας επιθεωρητής και ελέγχει το καράβι σε γενικές γραμμές, σε όλους τους τομείς. Δίνει ένα πιστοποιητικό και αναγνωρίζει την κλάση τους. Αν είναι Α,Β, κ.λ.π. Αυτή την έννοια έχει.

Όμως η επιθεώρηση εμπορικών πλοίων στέλνει επτά ανθρώπους επάνω στο καράβι ο καθένας στον τομέα του και σου δίνει ο καθένας το δικό του πιστοποιητικό.

Γι αυτό έχουμε το πιστοποιητικό ασφάλειας του πλοίου που είναι το Νο 1. Με αυτό ταξιδεύουν όλα τα πλοία. Έχει σχέση με τα ναυτιλιακά όργανα, τις μηχανές, τα σωστά σωστικά μέσα , ραδιοτηλεφωνία, αριθμό επιβαινόντων, μηχανολογικό εξοπλισμό. Από κει και πέρα έχουμε πάρει το πιστοποιητικό γραμμής φόρτωσης, πρόληψης από λύμματα και πετρέλαια. Τίθεται ένα θέμα λοιπόν γιατί δεν μπορεί να εφαρμόσει τα ισοδύναμα μέτρα και να μας εκδώσει έστω η επιθεώρηση εμπορικών πλοίων, αφού ξέρει ότι τα καράβια είναι αξιόπλοα ή έστω προσωρινά κάποιο πιστοποιητικό κλάσης λαμβάνοντας τα ισοδύναμα μέτρα, για να απεμπλακούμε. Αυτή την εκδοχή την εξετάσανε αλλά πάλι την άφησαν στην άκρη».