patmosweb330

elin330

aegeanlab

Life Style

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΠΑΤΜΟΥ: Γιατί καταψηφίσαμε τον Προϋπολογσμό του Δήμου Πάτμου για το 2020.

SHMA LAIKI SISPIROSHΔ

ΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 


Η παράταξη μας καταψήφισε το Προϋπολογισμό κατά τη συνεδρίαση της 28ης Δεκεμβρίου του 2019 επικαλούμενη επιχειρήματα και στοιχεία, που αναφέρουμε παρακάτω . Είπαμε όχι σε ένα Π/Υ «κομμένο και ραμμένο» στη συνεχή μείωση της Κρατικής επιχορήγησης και στην ολοένα αυξανόμενη φορολόγηση των κατοίκων.
Δεν βλέπουμε τον Π/Υ ξεκομμένο με τη συνολικότερη πολιτική και οικονομική κατάσταση, και δεν θα μπορούσε να είναι και διαφορετικά αφού τα χρήματα που λαμβάνει ο Δήμος από την κρατική επιχορήγηση είναι άρρηκτα δεμένα
• με πολιτικές αποφάσεις όπως ο “δημοσιονομικός κορσές” που θέτει το Παρατηρητήριο και σε αναγκάζει να φτιάχνεις Π/Υ ενταγμένους στους μνημονιακούς νόμους της δημοσιονομικής σταθερότητας
• με ένα Μεσοπρόθεσμο που έχει ψηφιστεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση μέχρι το 2022 και προβλέπει ότι η κρατική χρηματοδότηση για την Τοπική Διοίκηση θα έχει ταβάνι τα 2,7 δισ
• τον Κρατικό Π/Υ για το 2020, που έχει ψηφίσει η σημερινή Κυβέρνηση και προβλέπει ότι τα χρήματα που θα δοθούν στους Δήμους θα είναι 1,8 δις
• με ένα επαναλαμβανόμενο έργο εμπαιγμού από όλες τις μέχρι τώρα Κυβερνήσεις που διαδοχικά με τον Καποδίστρια – τον Καλλικράτη και το Κλεισθένη και το ευφυολόγημα της «αποκέντρωσης πόρων και αρμοδιοτήτων» σταδιακά αποψιλώνουν τους Δήμους από κρατική χρηματοδότηση και τους καθιστούν άλλον ένα φορολογικό μηχανισμό στο πλάι του Κράτους μέσω της ανταποδοτικότητας
Αυτό το διαχρονικό έλλειμμα της επαρκούς κρατικής χρηματοδότησης προς τους Δήμους καλείται να το πληρώσει ο λαός με την ιδιότητα του δημότη ή του κατοίκου.

Ήδη στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2020 προβλέπεται το φορολογικό βάρος κατά 93% να το σηκώσει ο λαός.
Τι έχουμε σήμερα;

Το λαϊκό εισόδημα ουσιαστικά να φορολογείται 5 φορές: φόρος εισοδήματος – έμμεση φορολογία (ΦΠΑ, τέλη κινητής τηλεφωνίας κλπ) – ΕΝΦΙΑ – τέλος αλληλεγγύης – ανταποδοτικά τέλη μέσα από τους Δήμους. Άρα αυτός που συνεισφέρει κατά 93% στα φορολογικά έσοδα του κράτους, ξαναπληρώνει για ότι κάνει στο Δήμο που κατοικεί, επειδή το κράτος διαχρονικά στερεί έσοδα από τους Δήμους.
Η Λαϊκή Συσπείρωση στη Πάτμο αλλά και γενικότερα στη Τοπική Διοίκηση παλεύει ώστε το κράτος να έχει την αποκλειστική χρηματοδότηση των Δήμων και την ευθύνη της μισθοδοσίας των εργαζομένων σ’ αυτούς και αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν φορολογηθεί το μεγάλο κεφάλαιο.

Αυτό απαιτεί λοιπόν να ανατραπεί η σημερινή σχέση που το μεγάλο κεφάλαιο συνεισφέρει μόνο το 7% των φορολογικών βαρών και μάλιστα για το 2020 προβλέπεται να μειωθούν τα φορολογικά έσοδα του Κράτους από τις επιχειρήσεις κατά 446 εκ όταν αντίστοιχα προβλέπεται να αυξηθούν τα έσοδα από τη φορολογία των φυσικών προσώπων κατά 423 εκ.

 

Η δική μας πρόταση ξεκινά με αφετηρία την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και την φορολογική ελάφρυνση του λαού, άρα η δική μας πρόταση πατά στην φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου, το οποίο μάλιστα μέσα από τους Δήμους με όλες τις θεσμικές αλλαγές διαχρονικά των κυβερνήσεων, βρίσκει και νέο πεδίο κερδοφορίας (ΣΔΙΤ για σχολεία, διαχείριση απορριμμάτων, ανακύκλωση, πρόγραμμα Φιλόδημος, αξιοποίηση ελεύθερων χώρων, Ευρωπαϊκά επενδυτικά προγράμματα, κ.α.).
Είναι ανώφελο να συζητάμε τον Π/Υ του Δήμου αποστεωμένα εντός των τειχών της αίθουσας του Δημοτικού Συμβούλιο ή απλά σε μια μικροκλίμακα εντός των ορίων του Δήμου μας.
Και ο φετινός Π/Υ του Δήμου Πάτμου, ο οποίος κατά γενική ομολογία και παραδοχή είναι πιστό αντίγραφο των προϋπολογισμών των προηγούμενων ετών, καλά δε προσαρμοσμένος στη πολιτική της αποδοχής της καθήλωσης πόρων από το κράτος και της φορολόγησης του δημότη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η κρατική χρηματοδότηση σε ότι αφορά τα Τακτικά και Έκτακτα έσοδα ανέρχεται στο συνολικό ποσό των

1 901 865,20 ευρώ, ποσό πολύ μικρό αν λάβουμε υπόψη ότι το σύνολο των Εσόδων του Προϋπολογισμού καθορίζεται στο ποσό των

8 581 092,35 ευρώ.


Στα έσοδα προβλέπονται και ποσά (Εισπρακτέα υπόλοιπα από βεβαιωθέντα έσοδα κατά τα παρελθόντα έτη 1 856 225,89 ευρώ), τα οποία κατά την άποψη μας, πολύ πιθανόν δεν θα εισπραχθούν ποτέ. Τα ποσά αυτά, τα οποία καμιά σχέση δεν έχουν με τη κρατική χρηματοδότηση, αναφέρονται σε δικαιώματα ύδρευσης, αποχέτευσης, χρήσεως χώρων, μισθώματα, έκτακτα γενικά έσοδα κλπ), μεταφέρονται δε από Προϋπολογισμό σε Προϋπολογισμό.
Σε ότι αφορά Έξοδα του Π/Υ πενιχρά ποσά προϋπολογίζονται για δαπάνες που αφορούν σχολεία, κτήρια, αντιπλημμυρικά έργα, έργα υποδομής, δρόμους, αποκατάσταση ζημιών και καταστροφών από θεομηνίες, παροχές ένδυσης στο εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου, κοινωνικές παροχές και υπηρεσίες και άλλα πολλά, που στα πλαίσια αυτού του κειμένου δεν είναι δυνατόν όλα να αναφερθούν.

 

Ενδεικτικά αναφέρουμε το ποσό των 3000,00 ευρώ (καταβολή χρηματικών βοηθημάτων σε άπορους δημότες). Επίσης σε κάποιες περιπτώσεις, που χρήζουν ενασχόλησης του Δήμου καμιά αναφορά δεν γίνεται (π.χ. μέριμνα και περίθαλψη ζώων).
Σε σχέση με την «έντονη αντιπαράθεση», η οποία καταγράφηκε στη προαναφερόμενη συζήτηση, μεταξύ της δημοτικής αρχής και της μείζονος αντιπολίτευσης έχουμε να αναφέρουμε, ότι αυτή δεν γίνεται στο επίπεδο της διαφορετικότητας αρχών, θέσεων και πολιτικών επιλογών στο χώρο της τοπικής διοίκησης (εξάλλου και οι δύο παρατάξεις αποδέχονται πανηγυρικά ότι υπηρετούν τις ίδιες πολιτικές – βλέπε τους copy paste προϋπολογισμούς των τελευταίων ετών). Η «αντιπαλότητα» τους περιστρέφεται και εξαντλείται σε ανεπίτρεπτες λεκτικές αντιπαραθέσεις και κοκορομαχίες στο επίπεδο ηθικός-ανήθικος, έμπειρος-άπειρος, σχετικός-άσχετος με γνώμονα τον «εντυπωσιασμό».

Επί της ουσίας και οι δύο (παρατάξεις) υπηρετούν και υλοποιούν, ως καλοί μαθητές τις εκάστοτε αντιδραστικές κυβερνητικές επιλογές στη τοπική διοίκηση.
Τέλος δηλώνουμε ότι θα παλέψουμε για νέα απόφαση στο θέμα «Περί αύξησης ή μη των ανταποδοτικών τελών για το έτος 2020», ούτως ώστε τα ανταποδοτικά τέλη να παραμείνουν τουλάχιστον στο ίδιο επίπεδο με το 2019, αλλά και να μειωθούν σε αρκετές κατηγορίες όπως Μονογονεϊκές οικογένειες, Τρίτεκνοι, Πολύτεκνοι (ανάλογα με το ύψος εισοδήματος), Μακροχρόνια άνεργοι, Οικογένειες που έχουν ένα τουλάχιστον μέλος με αναπηρία 67% και άνω.

 

Πάτμος 2 Γενάρη 2020