patmosweb330

elin330

aegeanlab

Highlights

Πρόγραμμα Ενεργών Πολιτών του υποψήφιου δημάρχου Σπύρου Μαυρωνά

mavronas-neaΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΑΤΜΟΥ

Οι δημοτικές εκλογές στις 18 ΜΑΪΟΥ θα διεξαχθούν εν μέσω οικονομικής κρίσης, οικονομικής εξουθένωσης των επιτηδευματιών του νησιού, των εργαζομένων και των, αδύναμων στρωμάτων, της αυξανόμενης ανασφάλειας και της ανεργίας των νέων (κυρίως), και των σοβαρών αρνητικών επιπτώσεων από τις ασκούμενες μνημονιακές πολιτικές, που θα αποτελέσουν κρίσιμο σημείο καμπής με έντονα τα πολιτικά και τα αυτοδιοικητικά χαρακτηριστικά:


Οικονομική και κοινωνική συνοχή
Περιβαλλοντική υποβάθμιση
 Στις συνέπειες των πολιτικών που οδήγησαν στην άνιση ανάπτυξη, στην έλλειψη οικονομικής και κοινωνικής συνοχής, στη συνέχιση της απομόνωσης και της περιβαλλοντικής υποβάθμισης διότι υπάρχει έλλειψη των απαραιτήτων έργων υποδομής (βιολογικός, διαχείριση των στερεών αποβλήτων (σκουπίδια), λιμάνι, οδικό δίκτυο, έλλειψη αθλητικών χώρων, κέντρο υγείας, βρεφονηπιακός σταθμός, κ.λ.π).
 την επιβουλή των μεγάλων κερδοσκοπικών συμφερόντων σε όλα τα επίπεδα (ενεργειακό, κατασκευαστικό, τουριστικό), όπου η γη της ΠΑΤΜΟΥ όπως και οι ΑΡΚΙΟΙ αντιμετωπίζονται ως ευκαιρία κέρδους και προβλέπουμε ότι άμεσα θα εκχωρηθεί από τον τόπο μας όλη η δημόσια περιουσία, όπου κατά προτεραιότητα θα πωληθούν τα φιλέτα-ακίνητα καθώς και το λιμάνι μας, η μαρίνα μας και έπεται συνέχεια.
Παρόλα αυτά, το νησί μας δεν προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες κέρδους για τους κατοίκους του. Ο υπερεπαγγελματισμός του χώρου, η απόσταση του από τις άλλες μεγάλες αγορές, το παραεμπόριο, το μεγάλο κόστος μεταφοράς των προϊόντων καθώς επίσης και η μικρή και περιορισμένη «εσωτερική αγορά», δεν «ευνοεί τις επενδύσεις» και το κάνει μη «ανταγωνιστικό). Οι κάτοικοι του δεν αποτελούν μια κρίσιμη μάζα καταναλωτών που θα έκανε «ανταποδοτικές» μεγάλες επενδύσεις.
Γι αυτό το λόγο, οι πολιτικές που όλα αυτά τα χρόνια εξακολουθούν να εφαρμόζονται από τον δήμο, δεν λαμβάνουν υπόψη τους τις ανάγκες των κατοίκων και αντιστρατεύονται λογικές βιώσιμης ανάπτυξης.
Αντίθετα κυριαρχούν λογικές, χωρίς σχεδιασμό και προτεραιότητες, με γνώμονα την εξυπηρέτηση πελατειακών και ψηφοθηρικών επιδιώξεων, αλλά και μικροκομματικών - συμφερόντων.
Ο Δημοτικός σχεδιασμός εδώ και δέκα (10) χρόνια είναι ανύπαρκτος, οι ευκαιρίες ανάπτυξης χάθηκαν μετά από πολλά ΚΠΣ, και παρά τα δις ευρώ που κατευθύνθηκαν στο Ν. Αιγαίο, οι χρηματοδοτήσεις που έγιναν στο Δήμο μας ήταν ανύπαρκτες έως μηδενικές. Έργα και υποδομές, ειδικά περιβαλλοντικές που θα ήταν χρήσιμα, θα άλλαζαν την ποιότητα ζωής μας δεν προχώρησαν, ενώ το λιμάνι μας είναι επικίνδυνο και ακατάλληλο για προσέγγιση σύγχρονων πλοίων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την τουριστική ανάπτυξη και την καθημερινή διαβίωση.
Σήμερα διανύουμε τον 8ο χρόνο του ΕΣΠΑ, οι ρυθμοί απορρόφησης κινούνται σε απελπιστικά χαμηλό επίπεδο, ενώ οι ευθύνες των Δημοτικών αρχών που μας οδήγησαν εκτός στόχου, με συνέπεια τη σοβαρή απώλεια πόρων, είναι τεράστιες.
Κατά κανόνα, το τυχαίο και το αυθαίρετο κυριαρχεί. Αυτός είναι και ο λόγος που το μοντέλο ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, στηρίχτηκε στην εμπορευματοποίηση και όχι στην ικανοποίηση των αναγκών των κατοίκων της Πάτμου.
Αυτό το μοντέλο που εφαρμόζεται, θα οδηγήσει σε κοινωνική και περιβαλλοντική υποβάθμιση. Για το νησί μας η εγκατάλειψη παραγωγικών δραστηριοτήτων, σημαντικών για την τοπική οικονομία, η εποχιακή απασχόληση, έχει σαν αποτέλεσμα, οι κάτοικοι του να εξαρτώνται από μία μονόπλευρη ανάπτυξη και από κάποιο κέντρο, ακόμα και για την ικανοποίηση και των πιο στοιχειωδών αναγκών τους.
O κίνδυνος, μετά από δύο η τρείς γενιές στο νησί μας να μην υπάρχει παραγωγικό δυναμικό, δηλαδή ζωή, είναι σήμερα κάτι παραπάνω από υπαρκτός.
Οι κάτοικοι του νησιού μας, βιώνουν καθημερινά συνθήκες έντονης ανασφάλειας, γιατί βασικές κοινωνικές υπηρεσίες και αγαθά, όπως η υγεία, η μετακίνηση και μεταφορά, η ενέργεια, η εκπαίδευση, ο πολιτισμός, όχι μόνο δεν ικανοποιούνται, αλλά και τους αναγκάζουν να μετακινούνται και να δέχονται τεράστια ταλαιπωρία.
Από την άλλη αυτό το σχέδιο θα πρέπει να θέτει τις βάσεις για μια βιώσιμη ανάπτυξη. Αυτό αποτελεί όρο επιβίωσης που θα διασώζει, κατά το δυνατόν, τα μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού μας το περιβάλλον τον πολιτισμό και την ιστορικότητά του ως ένα από τα επτά θρησκευτικά κέντρα της Ευρώπης, αλλά ταυτόχρονα θα δίνει χώρο για ανάπτυξη κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων στους κατοίκους, που ταιριάζουν με τις ιδιαιτερότητες και τις δυνατότητες τους. Όσο πιο γρήγορα αυτή η αλήθεια κατανοηθεί, τόσο πιο σταθερά και μακροπρόθεσμα θα διασφαλιστεί η ισορροπία και η ευημερία της τοπικής κοινωνίας.
Το μοντέλο που προτείνουμε, έρχεται σε σύγκρουση με τις κυρίαρχες επιλογές των πολιτικών που χρόνια ασκούνται, έρχεται σε σύγκρουση με νοοτροπίες και συμφέροντα που μακροχρόνια έχουν εμπεδωθεί.
Γι' αυτό οι αναπτυξιακές μας επιλογές δεν μπορούν να προχωρήσουν χωρίς αντιστάσεις, χωρίς συγκρούσεις, χωρίς την ενεργό και ουσιαστική συμμετοχή της κοινωνίας και χωρίς ευρύτερες τοπικές κοινωνικές συμμαχίες, που όχι μόνο θα αντιστέκονται, αλλά, πολύ περισσότερο, θα διαμορφώνουν και θα προτάσσουν ένα άλλο μοντέλο για την πορεία του νησιού μας.

Ένα άλλο μοντέλο για την ίδια τη ζωή μας.
Είναι σημαντικό ότι, παρά τις δυσκολίες, ολοένα και περισσότερα κοινωνικά στρώματα πρέπει να ζουν αξιοπρεπώς όπως :
 Αγρότες και κτηνοτρόφοι - να ζουν με αξιοπρέπεια στον τόπο τους. Να ζουν από την εργασία τους, παράγοντας ασφαλή και υγιεινά τρόφιμα.
 Παραγωγοί και έμποροι - να έχουν το δικαίωμα να ζουν, διατηρώντας την ποιότητα ζωής τους. Να παράγουν ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες. Με σεβασμό στο περιβάλλον και στον συνάνθρωπό τους.
 Εργαζόμενοι - να δίνουν το παρόν στην μάχη για την υπεράσπιση των κοινωνικών τους δικαιωμάτων.
 Γυναίκες - να οργανώνονται και να διεκδικούν, με την δημιουργία συνεταιρισμών, το δικαίωμα της συντήρησης των οικογενειών τους και της συμμετοχής στην τοπική κοινωνία.
 Ομάδες πολιτών - να διεκδικούν το δικαίωμα στον πολιτισμό. Και να παράγουν οι ίδιοι πολιτισμό (θεατρικές ομάδες, κινηματογραφική λέσχη κ.λ.π).
 Ομάδες και συλλογικότητες - να υπερασπίζονται το περιβάλλον και να διεκδικούν περισσότερους δημόσιους χώρους .
Αυτές οι πρωτοβουλίες πρέπει να πολλαπλασιαστούν και να μετατραπούν σε ένα τοπικό εναλλακτικό αναπτυξιακό σχέδιο που θα διεκδικεί, το δικαίωμα στο αυτονόητο:
Να ζήσουμε στον τόπο που γεννηθήκαμε ή που επιλέξαμε.

Ακτοπλοΐα – Μεταφορές

Για μας η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία και οι μεταφορές αποτελούν κοινωνικό αγαθό, αποτελούν κομβικό στοιχείο για την βιώσιμη ανάπτυξη του νησιού μας , για την άρση της απομόνωσης, η θάλασσα είναι ο δρόμος μας.
Με τις πολιτικές που ασκούνται μέχρι σήμερα, φαίνεται ότι το αυτονόητο δικαίωμα για ανεμπόδιστη μετακίνηση ανθρώπων και προϊόντων δώδεκα μήνες το χρόνο, τόσο προς την ηπειρωτική Ελλάδα, όσο και στα γύρω νησιά , είναι γράμμα κενό. Μας χρησιμοποιούν ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
Αντί η ακτοπλοϊκή διασύνδεση να αποτελεί κοινωνικό δικαίωμα, αυτή έχει παραδοθεί πλήρως στα συμφέροντα των εφοπλιστών, που λυμαίνονται μέσω των καρτέλ που έχουν συστήσει και την Πάτμο όπως και τα υπόλοιπα νησιά .
Προτείνουμε: Ένα ολοκληρωμένο σύστημα παροχής των αναγκαίων υπηρεσιών μεταφοράς που θα εκπορεύεται από ένα ενιαίο κέντρο επιτελικής διεύθυνσης, προγραμματισμού εποπτείας και ελέγχου.
Εμείς θα αξιώσουμε, θα διεκδικούμε:
α) τη θεσμική κατοχύρωση ενός ελάχιστου δημόσιου συγκοινωνιακού δικτύου με ισχυρή ακτοπλοΐα με τακτικές, προγραμματισμένες, γρήγορες και ασφαλείς συνδέσεις. Έτσι θα απαλλαγούμε από την ομηρία των διαγωνισμών των "άγονων" γραμμών και των γόνιμων εφοπλιστών.
β) την συμβολή μαζί με άλλους Δήμους στην δημιουργία ενός δημόσιου - κοινωνικού φορέα παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για τη ναυπήγηση ή την αγορά πλοίων. Η διαχείριση του συγκεκριμένου στόλου, είτε θα γίνεται από τον ίδιο το φορέα όπως συμβαίνει στη Φινλανδία, είτε θα αναθέτει τη διαχείριση ορισμένων πλοίων με leasing ή με προγραμματικές συμφωνίες στην τοπική αυτοδιοίκηση, όπως συμβαίνει στη Δανία. Πρωταρχικό καθήκον του Φορέα θα είναι η εξασφάλιση της κάλυψης των λεγόμενων άγονων γραμμών και η ρυθμιστική του παρέμβαση συνολικά στο σύστημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Η ύπαρξη ενός τέτοιου δημόσιου φορέα δεν αποκλείει τη δράση ιδιωτικών εταιριών, οι οποίες θα πρέπει να υπόκεινται σε ένα πλαίσιο κανόνων που να ανταποκρίνονται στον κοινωνικό χαρακτήρα των υπηρεσιών και στους κανόνες ασφάλειας.
γ) την αντιμετώπιση της ακρίβειας των εισιτηρίων με την καθιέρωση της αρχής του «μεταφορικού ισοδύναμου». Ίδιος ναύλος για ίσο μεταφορικό έργο. Ίση μεταχείριση πολιτών ανάμεσα στα νησιά και στην ηπειρωτική χώρα.
δ) ασφαλές και προσβάσιμο λιμάνι, σύγχρονες λιμενικές υποδομές που να συνδυάζουν την εξυπηρέτηση των επιβατών, την προσπελασιμότητα και τη σωστή χωροταξική κατανομή τους.
ε) την έμπρακτη αναγνώριση της «νησιωτικότητας». Θεωρούμε επιβεβλημένη την διεκδίκηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση πρόσθετων κονδυλίων για αγορά νέων ή και επισκευή πλοίων, με διαδημοτική συνεργασία με τα γύρω νησιά.
ζ) την ενθάρρυνση και ενίσχυση της χρησιμοποίησης πολλαπλών και συμπληρωματικών μέσων, όπως υδροπλάνα, ελικόπτερα, κλπ για την ελεύθερη διακίνηση.

Παιδεία - Υγεία – Κοινωνικές υποδομές

α) Παιδεία-Εκπαίδευση
Δεν θα καθιστά τα παιδιά στην Πάτμο να συγκαταλέγονται στις "γκρίζες και τις μαύρες ζώνες" του ελλαδικού εκπαιδευτικού χάρτη, καθώς εκτός από τα χαμηλά ποσοστά πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, περισσότερο ανησυχητικές είναι οι απώλειες που εμφανίζονται σε επίπεδο σχολικής διαρροής και πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης. Τα αίτια είναι πολλά. Πρώτα από όλα το συγκεντρωτικό, άκαμπτο, ιεραρχικά δομημένο εκπαιδευτικό σύστημα, πού δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για αποκεντρωμένη εκπαίδευση.
Ο Δήμος οφείλει να εφαρμόσει μέτρα και πολιτικές που θα λειτουργούν αντισταθμιστικά σε όφελος της υποβαθμισμένης εκπαιδευτικά νησιωτικής μας περιοχής και θα αφορούν όχι μόνο στα αυξημένα κονδύλια για τις ανάγκες λειτουργίας των σχολικών μονάδων, αλλά και στην παροχή κινήτρων στους εκπαιδευτικούς, που σε πολλές περιπτώσεις αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα αξιοπρεπούς διαμονής και διαβίωσης, στην ανάπτυξη και υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων σε εκπαιδευτικούς και γονείς .
Εξειδικεύοντας τις παραπάνω βασικές μας θέσεις, διεκδικούμε:
 Αυξημένες επιχορηγήσεις για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων σε όλες τις βαθμίδες .
 Προτεραιότητα στην κατασκευή σύγχρονων σχολικών κτηρίων
 Πλήρης κάλυψη της Πάτμου με μονάδες Προσχολικής Αγωγής & Βρεφονηπιακούς Σταθμούς.
 Κίνητρα στους εκπαιδευτικούς (εκτός από το επίδομα προβληματικής περιοχής) για αξιοπρεπή διαβίωση, για την απερίσπαστη άσκηση του εκπαιδευτικού τους έργου, αλλά και ως κίνητρο για προσφορά εκπαιδευτικού έργου σε δυσπρόσιτη περιοχή.
 Προτεραιότητα στη λειτουργία Ολοήμερων Σχολείων (Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων), με συνεκτικό και ενιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα, με επαρκείς υποδομές και μέσα, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά. Στελέχωση τους με ειδικότητες που σχετίζονται με την τέχνη και τον πολιτισμό, έτσι ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν αντισταθμιστικά για τους μαθητές μας, μιας και οι δυνατότητες για επαφή με πολιτιστικές δραστηριότητες είναι περιορισμένες. Η λειτουργία του ολοήμερου σχολείου έρχεται επίσης να καλύψει τις κοινωνικές ανάγκες των κατοίκων, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να εργάζονται σε τουριστικά επαγγέλματα με ανελαστικά και διευρυμένα ωράρια.
 Θα διεκδικήσουμε την εξαίρεση του Δήμου μας και της νησιωτικής περιοχής μας γενικότερα από τα περιοριστικά μέτρα που αφορούν τους διορισμούς των εκπαιδευτικών και στις δύο βαθμίδες, καθώς οι αριθμοί εδώ νοηματοδοτούνται διαφορετικά. Και έχει αρνητικές συνέπειες στο ήδη υποβαθμισμένο εκπαιδευτικό έργο.
 Προτεραιότητα και κίνητρα για την πλήρη - σε ειδικότητες - στελέχωση των σχολικών μονάδων. Η αναγκαιότητα αυτή προκύπτει από την έλλειψη δυνατότητας για τους μαθητές/τριες του Δήμου μας να έρθουν σε επαφή με στοιχεία πολιτισμού, ξένων γλωσσών, νέων τεχνολογιών κλπ.
 Δημιουργία και υποστήριξη υποδομών Τηλεκπαίδευσης για την «εξ αποστάσεως επιμόρφωση» των εκπαιδευτικών, την επικοινωνία των μαθητών αλλά και των κατοίκων της Πάτμου και των Αρκιών ώστε να υλοποιηθεί η "Δια βίου μάθηση"
 Ουσιαστική στήριξη όπως δημιουργηθεί είτε στα πλαίσια του Πανεπιστημίου του Αιγαίου ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ-ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΟ τμήμα και έτσι να αξιοποιηθεί και η πλούσια βιβλιοθήκη της ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΠΑΤΜΟΥ, είτε στα πλαίσια της Ε.Ε τμήμα Ευρωπαϊκό Μεταπτυχιακών σπουδών του Τμήματος Θεολογίας Διαπολιτισμικό και διαθρησκειακό (το οποίο θα γίνει είτε από την ίδια την Ε.Ε. είτε σε συνεργασία με διεθνές πανεπιστήμιο).

β) Δημόσια Υγεία
Στη Πάτμο η κατάσταση στο χώρο της δημόσιας υγείας, χαρακτηρίζεται επιεικώς απαράδεκτη. Παρά τη δημιουργία κτιριακών υποδομών, από τον σύνδεσμο Ελληνοελβετικής φιλίας, η στελέχωση των υγειονομικών υπηρεσιών, τόσο σε ιατρικό όσο και σε νοσηλευτικό προσωπικό, σε όλα τα επίπεδα παραμένει εδώ και πολλά χρόνια από ανεπαρκής έως προβληματική, ενώ οι ελλείψεις σε κρίσιμες ειδικότητες, παιδίατρος, καρδιολόγος κλπ., καθιστούν τις υπηρεσίες ανέτοιμες για παροχή στοιχειωδών υπηρεσιών τόσο προς τους μόνιμους κατοίκους, όσο και στους χιλιάδες τουρίστες της καλοκαιρινής περιόδου.
Ειδικότερα στο νησί μας η υποστελέχωση του Κέντρου Υγείας και μάλιστα χωρίς γιατρούς καθιστά την παροχή ιατρικών υπηρεσιών σχεδόν ανύπαρκτη. Όσο για τις διακομιδές των έκτακτων περιστατικών, αυτές χαρακτηρίζονται από τριτοκοσμικές συνθήκες, αφού χρησιμοποιούνται κάθε είδους μέσα (ακόμα και ψαροκάϊκα).
Στη Πάτμο, απαιτείται πολύπλευρη στήριξη της δημόσιας υγείας σε όλα τα επίπεδα και Υγειονομική περίθαλψη που να παρέχει αίσθημα ασφάλειας σε όλους τους κατοίκους μας.
Προτεινόμενα άμεσα μέτρα: ενδυνάμωση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με έμφαση στον τομέα της πρόληψης, αντιμετώπιση της στελέχωσης του Κέντρου Υγείας μέσω της πρόσθετης παροχής κινήτρων (οικονομικών, εκπαιδευτικών, υπηρεσιακής εξέλιξης κ.α.), δημιουργία κατάλληλου τρόπου διακομιδής (στελεχωμένου) και το οποίο να διαθέτει πτητικά και πλωτά μέσα κατάλληλα εξοπλισμένα.
γ) Κοινωνική Πολιτική και Πρόνοια
Η άσκηση Κοινωνικής πολιτικής με την ευρύτερη έννοια του όρου είναι μια σύνθετη και πολύπλευρη διαδικασία. Τα τελευταία χρόνια, χάρις και στην εισροή ευρωπαϊκών κονδυλίων, το κεντρικό κράτος και η διάφοροι άλλοι Δήμοι στην ΧΩΡΑ μας έχουν προχωρήσει στην ίδρυση μονάδων, αλλά και στη λειτουργία σημαντικών προγραμμάτων κοινωνικής πρόνοιας και στήριξης ειδικών ευπαθών κατηγοριών όπως, ηλικιωμένοι, ανύπαντρες μητέρες και ανήλικα παιδιά, ΑΜΕΑ κλπ.
Στην Πάτμο με ευθύνη των απερχομένων Δημοτικών αρχών δεν λειτούργησαν ποτέ αντίστοιχες δομές (ίσως να μην είχαμε ηλικιωμένους !!! γιατί πεθαίνουμε νωρίς!!!!), ίσως γιατί δεν έχουμε ΑΜΕΑ γιατί έχουμε «ΚΑΙΑΔΑ» τους δε υπαλλήλους που προσελήφθηκαν για το πρόγραμμα ΒΟΗΘΕΙΑΣ στο ΣΠΙΤΙ φρόντισαν να τους μετατάξουν.
Για να υπάρξει όμως ολοκληρωμένη αντιμετώπιση και ευρύτερη κάλυψη των αναγκών, απαιτούνται γενναία μέτρα ολοκλήρωσης, στελέχωσης αυτών των δομών, και απαιτείται πριν απ' όλα γενναία χρηματοδότηση, αλλά και ευρεία πολιτική αντίληψη, που θα θεωρεί την κοινωνική πολιτική υποχρέωση του Δήμου προς τον Δημότη. Στα πλαίσια αυτά η συνεργασία του Δήμου με τις κρατικές δομές είναι απαραίτητη.
Δημιουργία δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης με προγράμματα όπως:
Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών. Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία. Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων. Μονάδα Βοήθειας στο Σπίτι. Δημιουργία ΚΑΠΗ. Υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Απαιτείται η χάραξη μιας σύγχρονης κοινωνικής πολιτικής που να ασκείται από τις δημοτικές υπηρεσίες στον πολίτη. Η αντιμετώπιση των σύνθετων προβλημάτων της εποχής μας (επαγγελματική κατάρτιση, αναλφαβητισμός, στήριξη της οικογένειας, προστασία παιδιών και υπερηλίκων, χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών, παραβατικότητα ανηλίκων, κ.λπ) απαιτούν επάρκεια πόρων, συγκρότηση αντίστοιχων υπηρεσιών και συντονισμό σε όλα τα επίπεδα διοίκησης του Δήμου μας .
Άποροι και άνεργοι
Στις σημερινές δύσκολες οικονομικές συνθήκες της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας, όπου ολόκληροι κλάδοι της οικονομίας στη χώρα μας καταρρέουν και όπου η ανεργία κορυφώνεται, υπάρχουν δίπλα μας άνθρωποι αρτιμελείς με διάθεση για δουλειά, που έχουν άθελά τους σπρωχτεί στο οικονομικό περιθώριο. Την ίδια στιγμή νέοι άνθρωποι, συχνά με σημαντικά προσόντα, αναζητούν την πρώτη τους δουλειά και βρίσκουν παντού κλειστές πόρτες. Είναι ανάγκη ο Δήμος να κάνει ότι μπορεί για να επιταχύνει την ένταξη αυτών των ανθρώπων στην παραγωγική διαδικασία. Παράλληλα ο Δήμος θα πρέπει να βοηθήσει του άπορους κατοίκους στην αντιμετώπιση των βασικών βιοτικών τους αναγκών.
Βάζουμε τους εξής στόχους για τους άπορους και άνεργους κατοίκους:
 Καταγραφή των μακροχρόνια άνεργων κατοίκων (άνεργοι πάνω από ένα χρόνο).
 Καταγραφή των ανέργων νέων που δεν είναι φοιτητές ή σπουδαστές.
 Καταγραφή των οικονομικά ασθενέστερων κατοίκων που χρειάζονται οικονομική βοήθεια.
 Απαλλαγή από τα Δημοτικά τέλη και παροχή όλων ανεξαιρέτως των Δημοτικών υπηρεσιών απολύτως δωρεάν σε όσους κατοίκους έχουν ετήσιο εισόδημα μικρότερο από εκείνο που ορίζει ο βασικός μισθός της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
 Χορήγηση από τον Δήμο ΠΑΤΜΟΥ, μετά από έλεγχο της οικονομικής κατάστασης των δικαιούχων, κουπονιών σίτισης ανταλλάξιμων με τρόφιμα, μόνο σε όσους κατοίκους αντιμετωπίζουν σοβαρό οικονομικό πρόβλημα.
 Χορήγηση στους ίδιους δικαιούχους βασικών ειδών υγιεινής από τον Δήμο σε είδος.
 Προσλήψεις στις υπηρεσίες του Δήμου με κριτήριο τον χρόνο ανεργίας και την οικονομική κατάσταση, στις περιπτώσεις που αυτό επιτρέπεται από τον ΑΣΕΠ.
Εργαζόμενοι γονείς και παιδί.
Δεν πρέπει ακόμα να ξεχνάμε και τα ειδικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η σημερινή οικογένεια, ιδιαίτερα η εργαζόμενη μητέρα, στην ανατροφή των παιδιών. Τα παιδιά μας όμως είναι το μέλλον της κοινωνίας μας και οι οικογένειες θα πρέπει να βρίσκουν από τον Δήμο φροντίδα, βοήθεια και συμπαράσταση στο δύσκολο έργο τους. Η πολιτεία, αφού έκανε ότι μπορούσε για να δυσκολέψει την ανατροφή των παιδιών, αναρωτιέται γιατί σημειώνεται σήμερα υπογεννητικότητα!
Βάζουμε τους εξής στόχους για τη διευκόλυνση της ανατροφής των παιδιών μας:
 Ίδρυση Δημοτικού Παιδικού Σταθμού.
 Ίδρυση Δημοτικού Βρεφονηπιακού Σταθμού. Σε κάθε περίπτωση, τα τροφεία παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών θα πρέπει να είναι δωρεάν για όσους κατοίκους έχουν ετήσιο εισόδημα μικρότερο από εκείνο που ορίζει ο βασικός μισθός της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
 Παροχή δυνατότητας δίωρης απογευματινής επέκτασης της λειτουργίας των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών για να διευκολύνονται οι εργαζόμενοι γονείς.
 Υποστήριξη μονογονεϊκής οικογένειας και άγαμης μητέρας.
 Βοήθεια και στήριξη με σύμβουλο Παιδοψυχολόγο και ενημέρωση των γονέων.
Θεωρούμε ότι από όλες τις κοινωνικές υπηρεσίες που θα πρέπει να παρέχει ο Δήμος, η διευκόλυνση των εργαζόμενων γονέων στην ανατροφή των παιδιών είναι η σημαντικότερη.

Έσοδα Δήμου
Οι περισσότερες από τις παραπάνω προτάσεις μας θα στοιχίσουν χρήματα. Πολύ λογικά θα διερωτηθεί κανείς που θα τα βρει αυτά τα χρήματα ο Δήμος.
Βάζουμε τους εξής στόχους για τα οικονομικά του Δήμου:
Να μην μετατραπεί ο Δήμος σε φοροεισπρακτικό μηχανισμό και να μην μπει κανένας νέος δημοτικός φόρος.
• Συνεχής πίεση στην κυβέρνηση για την αύξηση του ποσοστού του προϋπολογισμού που διατίθεται στην τοπική αυτοδιοίκηση.
• Διεκδίκηση των παρακρατηθέντων πόρων.
• Συστηματική αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών προγραμμάτων με βάση την εξυπηρέτηση των αναγκών της πόλης και των κατοίκων της.
• Καμιά ψηφοθηρική σπατάλη από τον Δημοτικό προϋπολογισμό.
• Διαφάνεια στη διαχείριση του Δημοτικού προϋπολογισμού.
• Διεκδίκηση και είσπραξη των δημοτικών τελών ΤΑΠ, καθαριότητα, Νερό, αποχέτευση, από τις παράκτιες εταιρείες ΟΦΣΟΡ πού υφίστανται το νησί και πληρώνουν τα δημοτικά τέλη σαν σπίτια. [και μάλιστα τα τελευταία πέντε χρόνια].
• Διεκδίκηση και είσπραξη των χρημάτων δικαστικά από τις ΑΠΕ στον ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΑΒΟ της ΛΑΜΠΗ.

Καθαριότητα
Είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό ότι το 2014 ο Δήμος ΠΑΤΜΟΥ δεν καταφέρνει να ανταποκριθεί στο στοιχειώδες καθήκον της καθαριότητας του νησιού μας. Με την εξαίρεση κάποιων κεντρικών δρόμων, που αντιμετωπίζονται ως η βιτρίνα του νησιού και που διατηρούνται καθαρά, στις γειτονιές τα σκουπίδια συσσωρεύονται.
Είναι ακόμα αξιοσημείωτη η απουσία ενός ολοκληρωμένου προγράμματος ανακύκλωσης στη ΠΑΤΜΟ. Η ανακύκλωση θα μείωνε τον όγκο των απορριμμάτων και θα ελάφρυνε την χωματερή, διευκολύνοντας το έργο καθαριότητας του νησιού.
Βάζουμε τους εξής στόχους για την καθαριότητα:
 Καθημερινή Συλλογή των σκουπιδιών σε όλο το δήμο.
 Ενίσχυση του στόλου καθαριότητας με συμπιεστές και μηχανήματα καθαριότητας, απορριμματοφόρα, εύκολα προσβάσιμα σε κάθε γειτονιά.
 Οδοκαθαριστές σε κάθε γειτονιά του δήμου.
 Άμεση μονιμοποίηση των εργαζομένων στην καθαριότητα και πρόσληψη επαρκούς μόνιμου προσωπικού καθαριότητας για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου.
 Ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανακύκλωσης που να καλύπτει όλο το Δήμο ΠΑΤΜΟΥ.
 Ενημέρωση των κατοίκων για τη σημασία της ανακύκλωσης και για την καλύτερη διαχείριση απορριμμάτων.
 Επιμορφωτικό πρόγραμμα στα σχολεία για τη σημασία της ανακύκλωσης.
 Απόσυρση εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων, κοντέινερ και όσων αντικειμένων δημιουργούν αισθητική ρύπανση για το νησί μας.

Φωτισμός
Είναι ανάγκη να ενισχυθεί ο φωτισμός σε όλους τους δρόμους των οικισμών, στις πλατείες και στους χώρους πρασίνου.
Ο καλός και επαρκής φωτισμός, αποτελεί το αποτελεσματικότερο και ηπιότερο μέσο ενίσχυσης της ασφάλειας των κατοίκων και επισκεπτών, κυρίως των οικισμών της ΧΩΡΑΣ που είναι ανεπαρκής.
Θέτουμε τους εξής στόχους για τον φωτισμό:
 Ενίσχυση του φωτισμού σε όλους τους δημοτικούς δρόμους του νησιού και στους χώρους πρασίνου.

Πολιτισμός
Ο Πολιτισμός, η προστασία, διατήρηση και ανάδειξη της μοναδικής πολιτιστικής κληρονομιάς της Πάτμου, η ανάδειξη και αξιοποίηση των θρησκευτικών και αρχαιολογικών χώρων και των μνημείων, η αναβάθμιση της λειτουργίας των μουσείων και το άνοιγμα νέων, αποτελούν στόχους πρώτης προτεραιότητας για ένα χώρο τέτοιας φυσικής και ιστορικής κληρονομιάς. Προϋπόθεση όλων αυτών είναι η γενναία αύξηση των δαπανών για τον Πολιτισμό, που μέχρι σήμερα είναι τελείως ανεπαρκείς. Ας μην ξεχνάμε ότι η ΠΑΤΜΟΣ ολόκληρη, χαρακτηρίζεται στο σύνολο της ως παγκόσμιο μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς και ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μιλάμε για αειφορία χωρίς την διαχρονική μετάγγιση των πολιτιστικών αξιών και των παραδόσεων της .
Ο Πολιτισμός για μας είναι μια πολυδιάστατη έννοια. Είναι η αξιοποίηση της ιστορίας και των παραδόσεων, είναι η επικοινωνία των ανθρώπων, είναι η ανάγκη έκφρασης των δημιουργικών ικανοτήτων, είναι η καλλιέργεια των αξιών. Είναι η συμβίωση με ανθρώπους διαφορετικής φυλής, θρησκείας και εθνικότητας. Είναι η αναγνώριση στην πράξη των ανθρώπινων δικαιωμάτων.
Επομένως δεν χρειάζεται μία μονοδιάστατη πολιτική. Χρειάζεται πλούτος και πολυμορφία πρωτοβουλιών για να ευνοηθούν η συλλογική προσπάθεια και η επικοινωνία, για να στηριχθεί η διάθεση και η έκφραση, για να διαδοθούν τα ήθη, τα έθιμα και οι τοπικές πολιτιστικές αξίες.
Ήδη οι πολιτιστικοί σύλλογοι και οι πολύμορφες ομάδες (θεατρικές, μουσικές κ.α), που λειτουργούν, δίνουν έμπρακτα δείγματα πολιτιστικής γραφής με εξαιρετικά αποτελέσματα. Ο δήμος μας μπορεί και πρέπει να αναλάβει ένα σημαντικό μερίδιο ευθύνης για τη στήριξη τους.

Οικιστική Ανάπτυξη
Άμεσα πολεοδόμηση εκεί πού προβλέπεται και έχουν καθορισθεί Ζ.Ο.Ε με το ΦΕΚ 621/Δ/1-8-2001 κατόπιν Προεδρικού Διατάγματος .
Επίσης άμεσα καθορισμός βιοτεχνικής ζώνης μετά από πολεοδόμηση.
Άμεσα πολεοδόμηση σε αμιγή δημοτική έκταση προκειμένου να ανταλλαχθούν με οικόπεδα δημοτών πού βρίσκονται σε ζώνες απολύτου προστασίας Α [αδόμητες] και έτσι να διαφυλαχτούν οι αρχαιολογικοί χώροι από τυχόν αυθαίρετη δόμηση και παράλληλα να μπορούν να δοθούν οικόπεδα σε πολύτεκνους και ενδεείς κατοίκους του Δήμου μας , επίσης με ανταλλαγές να μπορέσουμε να απελευθερώσουμε τους οικισμούς και να δημιουργήσουμε ελεύθερους χώρους και ΠΑΡΚΙΝΓΚ .
ΤΟ ΑΣΑΦΕΣ ΚΑΘΕΣΤΩΣ πρέπει να τελειώσει:
•Να οριοθετήσουμε τους οικισμούς με συντεταγμένες και σύμφωνα με τούς χάρτες τού ΟΚΧΕ [κτηματολογικές μερίδες ΚΑΕΚ κ.λ.π.].
•Να οριοθετήσουμε τις Ζ.Ο.Ε με συντεταγμένες και σύμφωνα με τούς χάρτες τού ΟΚΧΕ [κτηματολογικές μερίδες ΚΑΕΚ κ.λ.π.].
•Να οριοθετήσουμε τα δημόσια κτήματα πού ανήκουν στην Δημόσια κτήση με συντεταγμένες και σύμφωνα με τους χάρτες τού ΟΚΧΕ [κτηματολογικές μερίδες ΚΑΕΚ] δηλαδή οι παραλίες οι Αιγιαλοί οι αρχαιολογικοί χώροι, οι βιότοποι κ.λ.π.
Όλο το προαναφερόμενο ασαφές καθεστώς δημιουργεί ανασφάλεια και σύγχυση στους πολίτες.
Διότι: α) Δεν γνωρίζει ο ιδιοκτήτης ενός ακινήτου εάν βρίσκεται εντός σχεδίου ή όχι, διότι το ίδιο ακίνητο σε διαφορετικά τοπογραφικά μία χαρακτηρίζεται από τούς μηχανικούς εντός σχεδίου και μία εκτός σχεδίου.
Διότι: β) Δεν γνωρίζει ο ιδιοκτήτης ενός αγροτεμαχίου εάν έχει αρτιότητα και εάν οικοδομείτε διότι το αυτό αγροτεμάχιο σε διαφορετικά τοπογραφικά μία χαρακτηρίζεται από τούς μηχανικούς και το δείχνουν στην Ζ ζώνη, άρτιο και οικοδομήσιμο και το ίδιο αγροτεμάχιο άλλος μηχανικός στην Α ζώνη (αδόμητη).
Αυτοί λοιπόν πού ευνοούνται μ΄ αυτό το καθεστώς το σαθρό και το ασαφές είναι οι κερδοσκόποι οι αεριτζήδες οι εξουσιαστές οι υμέτεροι κ.ο.κ
Διότι: ένας πολίτης υμέτερος μπορεί και κτίζει δίπλα στο ρέμα, δίπλα στο κύμα ή στους θεσμοθετημένους αρχαιολογικούς χώρους και ο άλλος δεν μπορεί να κτίσει καθόλου ή και να απειλείται με απαλλοτριώσεις.

Στο ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ όλοι οι δρόμοι φαίνονται να ανήκουν στην Κτηματική Εταιρεία του Ελληνικού Δημοσίου, ακόμη και οι πλατείες στην Σκάλα στον Κάμπο στην Χώρα καταγράφονται σ αυτό ως περιουσία του. Οι δημοτικές αρχές έχουν ευθύνες πολλές και μεγάλες, που ανέχθηκαν την συνέχιση αυτής της κατάστασης. Οι δρόμοι οι πλατείες ανήκουν στο δήμο μας και όφειλαν να τα προασπίσουν. Χρόνια τώρα δεν κάνουν καμμία ενέργεια. Πολύ σύντομα αν συνεχιστεί η ίδια κατάσταση θα χαθεί το μισό νησί. Αρκιοί και Μαράθι θα γίνουν βορά του ΤΑΥΠΕΔ.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, χρειάζεται άμεσα η δημιουργία ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ, που εκτός των άλλων θα βοηθήσει ουσιαστικά τον δήμο αλλά και όλους τους ιδιοκτήτες συντομεύοντας κατά πολύ, τον χρόνο έκδοσης οικοδομικών αδειών συμβάλλοντας στην βελτίωση της εικόνας του νησιού.

Αθλητισμός
 Συντήρηση και σωστή διαχείριση των αθλητικών υποδομών τoυ νησιού .
 Αναβάθμιση – Επέκταση αθλητικών υποδομών των σχολείων του Δήμου.
 Προσπάθεια εξεύρεσης χώρων σε κάθε γωνιά του νησιού, ώστε να υπάρξει αθλητισμός και συμμετοχή μαζικής μορφής και όχι επιλεκτικής μορφής.
 Ανάπτυξη προγραμμάτων μαζικού λαϊκού αθλητισμού, διασφάλιση της ελεύθερης και απρόσκοπτης πρόσβασης όλων των δημοτών στους χώρους άθλησης.
 Διαμόρφωση ελεύθερων χώρων άθλησης και αξιοποίηση των σχολικών συγκροτημάτων μετά το τέλος των μαθημάτων.
 Ένταξη ειδικών αθλητικών δραστηριοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση .
 Καθιέρωση αθλητικών γεγονότων-εκδηλώσεων σε μόνιμη βάση όπως σχολικά πρωταθλήματα, ποδηλατικοί γύροι, αγώνες σκάκι, δρόμοι υγείας κ.λ.π.
 Βελτίωση υποδομών γηπέδου .
 Ενίσχυση του Σωματειακού αθλητισμού με προτεραιότητα στις ακαδημίες και τα νεανικά τμήματα με στόχο την ενίσχυση της κοινωνικής προσφοράς και της δράσης των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων.
 Στήριξη θαλασσίων σπορ όπως κωπηλασία , σκι, σερφινγκ, κατάδυση κ.λ.π.
 Ετήσια Βράβευση των καλύτερων αθλητών /τριών.
Νεολαία
1. Ίδρυση Πολυδύναμου Κέντρου Νεολαίας.
Νέοι από 15 έως 25 χρόνων, θα εκλέγουν με απ' ευθείας ψηφοφορία τους εκπροσώπους τους στο δημοτικό Τοπικό Συμβούλιο Νέων, που άμεσα θα δημιουργήσουμε προκειμένου να έχει τις εξής δραστηριότητες .
 Να Διαχειρίζεται το Κέντρο Νεολαίας πού θα δημιουργηθεί.
 Να Συνεργάζεται με τον Δήμο για τα ζητήματα, που αφορούν τους νέους και Προτείνει λύσεις.
 Διοργανώνει ενημερωτικές ημερίδες, κοινωνικά, πολιτιστικά και αθλητικά events.
 Στηρίζει τον εθελοντισμό και ενισχύει την οικολογική συνείδηση.
2. Γνώση
Η γνώση είναι δύναμη. Την ενισχύουμε στα νέα τμήματα του Πολυδύναμου Κέντρου Νεολαίας. Τμήματα, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις. Τις δικές μας απαιτήσεις.
Μαθαίνουν
 Ξένες δυναμικές γλώσσες. Κινεζικά, Ρωσικά, Αραβικά, Τουρκικά και όχι μόνο.
 Ψηφιακή επεξεργασία ήχου και εικόνας.

 Κατασκευή και διαχείριση ιστοσελίδας
 Δημοσιογραφία σε ψηφιακό περιβάλλον

Επίσης ο Δήμος πρέπει να προσφέρει
 Ενημέρωση για όλα τα ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα.
 Ψηφιακή βιβλιοθήκη και ελεύθερο Internet σε κάθε δημόσιο χώρο.
 Wi- Fi γύρω από τα δημοτικά κτίρια
 P/C για κάθε μαθητή στα σχολεία
 Ευρωπαϊκά προγράμματα ανταλλαγής νέων και μαθητών.
3. Δουλειά
Προϋπόθεση για να ζήσουμε καλά, είναι να έχουμε εξασφαλίσει τα προς το ζην. Δυστυχώς ή ευτυχώς, ο Δήμος δε μπορεί να προσλάβει όλους τους νέους .
Μπορεί όμως να:
 Στηρίξει τους επαγγελματίες της περιοχής και να τους δώσει κίνητρα να προσλάβουν νέους (κατοίκους του Δήμου)
 Να Βοηθήσει την προσπάθεια των νέων , να στήσουν τη δική τους επιχείρηση εδώ στον τόπο μας.
Ο δήμος πρέπει να προσφέρει ενίσχυση οικονομική και άλλες παροχές στους νέους πού σπουδάζουν εκτός Πάτμου και είναι από άπορες ή πολύτεκνες οικογένειες.

Φιλοζωία
Δημοτικό Κυνοκομείο
Λειτουργία Δημοτικού κυνοκομείου σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές και την Ελληνική νομοθεσία (ΠΔ 463/1978 και Ν. 604/1977) και ταυτόχρονη λειτουργία στον ίδιο χώρο, πάρκου αδέσποτων ζώων (καταφύγιου) όπου θα παρέχονται ενδεικτικά: πρόγραμμα περισυλλογής, αποπαρασίτωσης, εμβολιασμού, στείρωσης και επαναπροώθησης των ζώων στο φυσικό τους περιβάλλον, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής και τους φιλόζωους.
 Προσωπικό με κατάλληλη εκπαίδευση, διακριτή εικόνα εργαζομένων και μέσου μεταφοράς, ώστε η παρουσία – υπόσταση του Δημοτικού Κυνοκομείου να γίνει συνείδηση στους πολίτες.
 Άμεση πρόσβαση της υπηρεσίας στην βάση δεδομένων των microchips, που υποχρεούνται όλα τα ζώα συντροφιάς, αδέσποτα ή μη, να φέρουν, την ευθύνη της οποίας έχει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
 Να διατηρείται και στο δήμο Πάτμου, διαδικτυακή ηλεκτρονική βάση microchips, ώστε να μπορούν οι κτηνίατροι να καταχωρούν απευθείας ή να προβλέπεται »παράδοση» ιδιόκτητου ζώου στο Δημοτικό Κυνοκομείο αν κάποιος δεν επιθυμεί να κρατήσει το ζώο του, ώστε να μην το εγκαταλείπει. Ταυτόχρονα , θα δίνεται η δυνατότητα και θα προκαλείται το ενδιαφέρον για την υιοθεσία των φιλοξενούμενων ζώων με διάφορους τρόπους.
 Δημιουργία πάρκου αναψυχής μικρών και μεγάλων ζώων συντροφιάς, που θα λειτουργεί σαν χώρος παιχνιδιού, κοινωνικοποίησης και εκγύμνασης, αφού θα έχει ειδικές κατασκευές.
 Δημιουργία χώρου ταφής κατοικίδιων.
Υποχρεώσεις όμως με αυστηρή εφαρμογή τους θα πρέπει να υπάρχουν και για τους ιδιοκτήτες των ζώων συντροφιάς:
• Εκτός από την υποχρεωτική σήμανση των ζώων , θα πρέπει να εφαρμόζεται άμεσα και χωρίς παρέκκλιση η νομοθεσία (Ν.4235/2014) για την εγκατάλειψη τους, καθώς και για την μη τήρηση των κανόνων διαβίωσής τους.
 Σε περιπτώσεις που κάποιο ζώο συντροφιάς, κινείται σε κοινόχρηστους χώρους και στα πάρκα της πόλης, ο ιδιοκτήτης του ζώου θα πρέπει να το έχει δεμένο με λουράκι, να φέρει μαζί του το βιβλιάριο υγείας του τετράποδου αλλά και να μαζεύει ο ίδιος τις ακαθαρσίες του.
Χρηματοδότηση μπορεί να γίνει από:
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης – E.E. – ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ) κ.λ.π.
Επιβολή από το δήμο, εφάπαξ τέλους σήμανσης για τα ιδιόκτητα ζώα πέντε (5) ευρώ, με σκοπό τα έσοδα που θα συγκεντρώνει να χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία του Δημοτικού Κυνοκομείου