patmosweb330

elin330

aegeanlab

Highlights

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΠΑTMOY: ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΗΣ ΚΤΗΝΩΔΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

LAIKH SYSPEIROSH

ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΜΟΥ 

 

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΛΑΪΚΗ  ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΜΟΥ

 

ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΗΣ ΚΤΗΝΩΔΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ 

Να μην μείνουμε θεατές στην κτηνωδία που συντελέστηκε στον καταπέλτη του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου "BLUE HORIZON", με τον θάνατο του 36χρονου Αντώνη Καρυώτη, να καταδικάσουμε τις εγκληματικές ευθύνες της εφοπλιστικής εταιρείας, του υπουργείου Ναυτιλίας, των υπηρεσιών του, όπως και ορισμένων μελών του πληρώματος. Ειδικότερα εμείς οι νησιώτες, που σχεδόν καθημερινά «βρισκόμαστε στους καταπέλτες των πλοίων», όπως και ταξιδεύουμε μ’ αυτά θα πρέπει να απαιτήσουμε και να επιβάλουμε πάνω απ’ όλα ανθρώπινες συμπεριφορές.

 

Τεράστιες είναι οι ευθύνες της εφοπλιστικής εταιρείας, του υπουργείου Ναυτιλίας και των υπηρεσιών του, όπως και ορισμένων μελών του πληρώματος, που συμμετείχαν στο απάνθρωπο περιστατικό.

Το σύνολο των εφοπλιστικών ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και το υπουργείο Ναυτιλίας γνωρίζουν ότι ακόμα και το ΠΔ 177/2000, που καθορίζει τη φόρτωση του πλοίου, δεν εφαρμόζεται στην πράξη.

 

Συγκεκριμένα, στο άρθρο 22 με τίτλο "Καταπέλτες", στην παραγ. 11 καθορίζει ότι: "Η ασφάλιση του καταπέλτη και της θύρας ασφαλείας πρέπει να γίνεται πριν τον απόπλου του πλοίου με ευθύνη του πλοιάρχου", κανονισμός που δεν εφαρμόζεται από καμία εφοπλιστική εταιρεία.

Επίσης, κατά την εξέλιξη του γεγονότος, όπως καταγράφεται σε βιντεοληπτικό υλικό, αποδεικνύεται η έλλειψη της παρουσίας λιμενικής αρχής και η μη παρέμβασή της, ως όφειλε με βάση την υπουργική απόφαση 2415.1/51133/2021, που καθορίζει την ευθύνη των λιμενικών αρχών.

Συγκεκριμένα, στο άρθρο 14 αναφέρει: "Η λήψη των ενδεικνυόμενων μέτρων κατά τους κατάπλους και απόπλους των επιβατηγών πλοίων, επιβατηγών οχηματαγωγών, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή και ασφαλής διακίνηση των επιβατών και οχημάτων στους χερσαίους χώρους λιμένα και η επιβίβαση/αποβίβαση από τα πλοία.

 

Μετά από αυτή τη κτηνωδία αποκτά τραγελαφική διάσταση παλιότερη διαφήμιση της Blue Star Ferries, όπου «παρουσιάζεται» το πλοίο να περιμένει τους επιβάτες που έρχονται τελευταία στιγμή. Τρέχουν και προλαβαίνουν, διότι, όπως λένε στη διαφήμιση, «το σπίτι μας είναι ανοιχτό σε όλους».

Αυτά στη διαφήμιση.

Στην πραγματική ζωή αυτό που έγινε με το Blue Horizon είναι ο 36χρονος Αντώνης να χάσει τη ζωή του, αφού σπρώχτηκε στη θάλασσα και το πλοίο «απλά» έφυγε.

 

Αποτελεί μελανό σημείο στον κλάδο των ναυτεργατών η απάνθρωπη συμπεριφορά των μελών του πληρώματος, που οδήγησε στον θάνατο του 36χρονου επιβάτη.

 

Οι ναυτεργάτες έχουν δώσει σκληρούς αγώνες για την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Πρέπει να τονιστεί προς όλες τις κατευθύνσεις, αλλά και να γίνει μέρος της συνείδησης μας, καθώς και της δράσης μας, ότι η αποκτήνωση δεν είναι “μοιραία”. Ο μισανθρωπισμός, η περιφρόνηση στην ανθρώπινη ζωή, ο κυνισμός, δεν αποτελούν “εγγενή” ανθρώπινα χαρακτηριστικά. Πρόκειται για επίκτητα χαρακτηριστικά, απολύτως εναρμονισμένα με ό,τι επιβάλλεται ως κυρίαρχος κοινωνικός αρμός από εκείνους που ορίζουν και καθορίζουν το μοντέλο των κοινωνικών αρμών. Κι αν το μοντέλο τους, σήμερα και αενάως, είναι το “ο θάνατός σου – η ζωή μου”, τότε το αντίδοτο είναι η ανατροπή του μοντέλου τους.

 

ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΙΚΟΝΑjpg