patmosweb330

elin330

aegeanlab

Highlights

«Το πιθάρι του Διογένη, το πιθάρι των Δαναϊδων, Το πιθάρι της Πανδώρας και το πιθάρι …των Αρκιών!»

arkioi 28oktobriou 8

του Νίκου Μελιανού

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε, ότι από την αρχαία εποχή υπήρχαν 3 μύθοι σχετικοί με πιθάρια:

1. Ο μύθος για το πιθάρι των Δαναϊδων,
2. Το πιθάρι του Διογένη και
3. Ο μύθος για το πιθάρι (και όχι το κουτί) της Πανδώρας.


Φαίνεται, ότι έπρεπε να περάσουν μερικές χιλιάδες χρόνια, για να επανέλθει στην επικαιρότητα άλλο ένα πιθάρι, περισσότερο «εύχρηστο», όχι όμως σε κάποια γεωγραφική περιοχή όπου λατρευόταν το Δωδεκάθεο, ούτε όμως από φιλοσοφικές δοξασίες του παρελθόντος. Φυσικά, μιλάμε για τον πίθο (πιθάρι) των Αρκιών, το οποίο προκάλεσε συναισθήματα «δέους, θαυμασμού και υπερηφάνειας» για την πολυδιάστατη χρήση τους(sic)!!!


Ανατρέχοντας κάποιος στο ιστορικό γίγνεσθαι, κάνοντας επιστροφή στο παρελθόν (play back ή flash back), διαπιστώνεται τα εξής:


1. Ο Διογένης (412π.Χ. – 323π.Χ.) είχε μόνιμη κατοικία του ένα πιθάρι και γυρνούσε στους δρόμους όλη μέρα με ένα φανάρι . Όταν τον ρώτησαν γιατί κρατά φανό την ημέρα , εκείνος απαντούσε ότι αναζητά άνθρωπο. Έψαχνε να βρει ανθρώπινο ον, αλλά έλεγε πως έβλεπε μόνο κατεργάρηδες και αχρείους. Η γνωστή αντίδραση του, όταν ο Μ. Αλέξανδρος του έκοβε τον ήλιο, είναι παροιμιώδης : « παραμέρισε γιατί μου κρύβεις τον ήλιο»
2. Οι κόρες του Δαναού, καταδικάστηκαν μετά τον θάνατό τους, να μεταφέρουν και να ρίχνουν νερό σε ένα πιθάρι με τρύπες για τιμωρία, επειδή σκότωσαν τους συζύγους τους την πρώτη νύχτα του γάμου τους . Ο μύθος συμβολίζει τη ματαιοπονία.
3. Η Πανδώρα είναι μορφή της ελληνικής μυθολογίας, η πρώτη θνητή γυναίκα, αιτία όλων των κακών και των παθών της. Από ανοησία, περιέργεια ή σκόπιμα αποδέσμευσε και σκόρπισε στην ανθρωπότητα όλα τα κακά και τις αρρώστιες, που ήταν κρυμμένες σε ένα πιθάρι.
Αυτά για τα πιθάρια της Αρχαιότητας.


Και αν αυτά έχουν καταγραφεί ,δε γνωρίζουμε τι θα γίνει με το 4ο το νεότερο, αυτό των Αρκιών, εάν δηλαδή μείνει στην ιστορία ως κωμωδία ή ως φάρσα. Άλλωστε, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αλλιώς το γεγονός ότι μπροστά σε αυτό το πιθάρι, στην παραλιακή πλατεία των Αρκιών, γίνονται οι καταθέσεις στεφάνων και οι παρελάσεις στις διάφορες εθνικές ή τοπικές γιορτές. Ποιος άραγε είναι ο συμβολισμός του;

Τι αντιπροσωπεύει; Τι εκπροσωπεί; Σε ποιους αναφέρεται; Ποιος ή ποιοι ήταν οι εμπνευστές αυτού του τερατουργήματος, το οποίο αντί να προάγει τη μνήμη, μπορεί να χαρακτηριστεί προϊόν ασέβειας και πολιτικού αμοραλισμού, θυμίζοντας το σχήμα του προληπτικό και κατασταλτικό αντικείμενο προφύλαξης;


Με αφορμή φωτογραφία από την φετινή κατάθεση στεφάνων , από μέλος του Ελληνικού Κοινοβουλίου καθώς και λοιπών αρχών επί τω εορτασμώ της επετείου της εποποιϊας των Ελληνικών στρατευμάτων στο δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο, θα είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς αν κάποιος υπεύθυνος μας πει ποιος είναι ο συμβολισμός αυτού του πιθαριού ,ποιος είχε τη φαεινή ιδέα, ποιοι το ενέκριναν και τι σκοπό εξυπηρετεί; Aς μην ξεχνάμε, ότι είχε προγραμματιστεί κατάθεση στεφάνου στις 28 Οκτωβρίου από τον πρωθυπουργό στους Αρκιούς και προφανώς μπροστά στο πιθάρι.

 

Ευτυχώς, όμως, που λόγοι ανωτέρας βίας τον ανάγκασαν να μην έλθει. Τρομάζει κάποιους μόνο και μόνο η ιδέα ότι ο πρωθυπουργός της χώρας θα κατέθετε στεφάνι μπροστά σε αυτό το «αναγεννησιακό ανοσιούργημα», αν κατέθετε βέβαια, αφού αν συνέβαινε αυτό την επόμενη μέρα θα γινόταν έρμαιο των σατυρικών διαθέσεων τηλεοπτικών εκπομπών με ό,τι αυτό συνεπάγεται.


Ίσως το όλο γεγονός να έγινε από υπερβάλλοντα ζήλο, για να τονώσει και να ξυπνήσει το αγωνιστικό φρόνημα των Αρκιωτών. Χάθηκαν, όμως, άλλου είδους αναμνηστικά ήρωα; Μια μαρμάρινη πλάκα, 2 faux(ψεύτικα) όπλα, πάνω στα οποία θα υπήρχε κράνος με θυμίαμα και καρβουνάκια και όχι αυτό το έκτρωμα το οποίο θα μείνει στην ιστορία ως η κορυφή του «καρακιτσαριού» αλλά και της έλλειψης σεβασμού προς αυτούς που το κέρδισαν με την ζωή τους και που δεν τους χαρίστηκε από κάποιους, εν ονόματι ανομολόγητων ψηφοθηρικών, πολιτικών συμφερόντων και σκοπιμοτήτων.


Ναι, να υπάρχει ηρώο.

 

Ναι, να γίνονται καταθέσεις στεφάνων και παρελάσεις για να τονωθεί το εθνικό φρόνημα των Αρκιωτών, όχι όμως μπροστά σε αυτό το εξάμβλωμα, το οποίο διεκδικεί την πρώτη παγκόσμια και αποκλειστική πρωτοτυπία με σαθρό ιστορικό υπόβαθρο.


Επί τη ευκαιρία ρωτάμε: Τι γίνεται εκείνη η περίφημη αναθηματική πλάκα με τα ονόματα των Πατμίων αγωνιστών, πεσόντων ή μη «εν τοις απελευθερωτικοίς του έθνους αγώσι πάλαι τε και επ’ εσχάτων». Μήπως αυτήν την πλάκα την κάλυψε ήδη η τέφρα της ιστορίας; Επί του προκείμενου, προτείνεται να βγει από την ειδική βάση – θήκη το περίφημο πια πιθάρι, ει δυνατόν χθες. Μάλιστα, μάλιστα χθες. Και αυτό επειδή κάθε μέρα που περνά, φανερώνει ασέβεια και πολιτικό νανισμό προκειμένου να υπάρξουν πολιτικά οφέλη.


«Των εθνών η μεγαλοσύνη δε μετριέται με το στρέμμα» γράφει ο Κωστής Παλαμάς.

Από φέτος μάλλον θα μετριέται με πιθάρια!!! Ας μην ξεχνάμε, όμως, ότι αυτό που μας μένει ακόμη είναι η ελπίδα. Λέτε να γνώριζαν περισσότερα οι Λατίνοι με το «DUM SPIRO SPERO» (Όσο ζω ελπίζω);

Αναζήτηση

like us on facebook

Πρωτοσέλιδα


Google translate

enfrdeitptrues

Δείτε επίσης

patmosnewsbanner01

dimotikos

Μέλος του

MEDIA

Μέλος του

aegeanmedia

editorial2ed

ecolaundry

banner2019

rent KATERINA WEB

H MAGEIA WEB 2s

rent KATERINA WEB

keridis-sima

patmosmonastery

Έντυπα

1111

Copyright Warning

copyscape-banner-white-160x56
Protected by Copyscape

Η αναπαραγωγή / αναδημοσίευση άρθρου ή περιεχομένου είναι ευπρόσδεκτη εάν συνοδεύεται με το hyperlink www.patmostimes.gr