patmosweb330

elin330

aktis330

like us on facebook

Αναζήτηση

dimotikos

Δείτε επίσης

patmosnewsbanner01

PATMOS RADIO 91

Έντυπα

1111

Πρωτοσέλιδα


Highlights

Σε σταυροδρόμι ο τουρισμός της Πάτμου.  Αν δεν μεταρρυθμιστούμε, θα συρρικνωθούμε

CHORA 1του Ιάκωβου Κουτλάκη Προέδρου της Ένωσης ξενοδόχων Πάτμου

Με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη τουριστική σεζόν και με δεδομένο ότι οι επιχειρήσεις της Πάτμου βρίσκονται σε περιβάλλον κρίσης, αξίζει να ειπωθούν δύο λόγια για την προοπτική της επόμενης σεζόν. 

Η τουριστική σεζόν του 2018 έκλεισε με πολλά προβλήματα και πολλές εκκρεμότητες που αν δεν λυθούν , το μέλλον του τουρισμού στη Πάτμο θα είναι δυσοίωνο.

Οι τουριστικές επιχειρήσεις κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες είναι αδύνατον να ανταπεξέλθουν. Οι κυριότερες αιτίες είναι η μικρή διάρκεια της σεζόν που δεν ξεπερνά τις 60 ημέρες, η ανεπαρκής συγκοινωνία, η έλλειψη αεροδρομίου, ο αθέμιτος ανταγωνισμός, η υπερφορολόγηση, η “σφαγή” στις τιμές μεταξύ των επιχειρήσεων και η κακή διαχείριση.
Όλα αυτά σε συνδυασμό με τη πολύ χαμηλή μέση δαπάνη των τουριστών που δεν ξεπερνά τα 550-570 ευρώ μ.ο την βδομάδα και την παραξενοδοχεία των δεκάδων αδήλωτων διαμερισμάτων και δωματίων, πλήττουν καίρια το κέρδος πολλών υγιών τουριστικών μονάδων και τις κάνουν να κινούνται στα όρια της βιωσιμότητας.
Ήδη μετά το κλείσιμο της περσινής σεζόν 10 ξενοδοχεία από τα 45 έβαλαν πωλητήριο (βλέπε διαδίκτυο) και διερωτάται κάποιος μα γιατί αυξάνονται τα πωλητήρια!!! Η απάντηση είναι ότι «οι αφίξεις ευημερούν, οι ξενοδόχοι όχι».

Πως είναι δυνατόν π.χ. τα ξενοδοχεία μας να ανταγωνιστούν δεκάδες παράνομες μισθώσεις στη Πάτμο, που απορροφούν μεγάλο μερίδιο από τις αφίξεις, χωρίς όμως να έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις , δηλαδή ίδια φορολογία, ΦΠΑ, επαγγελματικό και συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ, δημοτικά τέλη, Ασφαλιστικές εισφορές, μισθούς λειτουργικά έξοδα κ.λπ.

Πέραν αυτών υπάρχουν και άλλοι αστάθμητοι παράγοντες.  
Θα σταθώ ιδιαίτερα στους πιο βασικούς:
Η θαλάσσια συγκοινωνία δυστυχώς δεν προφέρει τα προσδοκούμενα στον τουρισμό μας. Η μη έγκαιρη γνωστοποίηση των δρομολογίων , οι λιγοστές προσεγγίσεις και τα νυκτερινά δρομολόγια είναι αρνητικοί παράγοντες.
Οι συνεχείς προκλήσεις στο Αιγαίο και ο γεωγραφικός μας περίγυρος ευρίσκεται υπό την απειλή πολέμου.
Η ανάκαμψη του τουρισμού της Τουρκίας και της Αιγύπτου με τιμές 1/3 χαμηλότερες της Ελλάδος.
Η παραξενοδοχεία των παράνομων καταλυμάτων ζει και βασιλεύει.
Η φορολογική καταιγίδα και η αύξηση του ΦΠΑ κατέστρεψαν το νησιά κατέστρεψαν την επιχειρηματικόλτητα. .
Ιδιωτικές πρωτοβουλίες να προσελκύσουν τουρισμό μέσω Πολιτιστικών εκδηλώσεων ή άλλων ενεργειών , σκοντάφτουν στη γραφειοκρατία , στη μικρότητα και στα μικροσυμφέροντα.
Οι τράπεζες δεν δίνουν δάνεια και η ρευστότητα έχει περιοριστεί.
Ο Δήμος μας για πολλούς λόγους δεν μπορεί να επιτελέσει το καθήκον του ή προχωράει σε ρυθμό χελώνας. Ακούμε εξαγγελίες υποδομών και υποδομές δεν βλέπουμε. Πότε επί τέλους θα γίνει το αποχετευτικό, η ολοκλήρωση της ύδρευσης, οι δρόμοι , ο οδοηλεκτροφωτισμός, τα πάρκινγκ , ο Χυτά και τόσα άλλα ;
Ακούμε Αεροδρόμιο και Υδροπλάνα και τίποτα δεν γίνεται. Το MASTER PLAN συζητιέται 5 χρόνια και μόλις πριν 2 μήνες ψηφίστηκε. Τα Κρουαζιερόπλοια φεύγουν το ένα μετά το άλλο λόγω ελλείψεων υποδομών στο λιμάνι μας.
Δεν φτάνουν όλα αυτά, έχουμε και την ακατανόητη κόντρα των 2 Πατριαρχών Ρωσίας και Κωνσταντινουπόλεως,με κίνδυνο να χάσουμε εντελώς του Ρώσους τουρίστες.
Η συσσώρευση επομένως τόσων προβλημάτων, δημιουργεί ένα λίαν αρνητικό επιχειρηματικό κλίμα που αν συνεχιστεί φοβάμαι ότι οι πωλήσεις και τα λουκέτα θα διαδέχονται το ένα μετά το άλλο.

Εύλογο επομένως το ερώτημα, «υπάρχει προοπτική για το 2019»;

Πιστεύω ότι υπάρχει ελπίδα βελτίωσης. Ο τουρισμός της Πάτμου έδειξε στην πράξη ότι αντέχει σε κρίσεις όπως αυτή που βιώνουμε. Οι προκρατήσεις κινούνται ικανοποιητικά. Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι θα έχουμε αύξηση των αφίξεων. Ο θρησκευτικός τουρισμός ανακάμπτει . Δεν φτάνει όμως μόνο αυτό, πρέπει να ληφθούν άμεσα κάποια προληπτικά μέτρα , διότι πολλές τουριστικές επιχειρήσεις δυσκολεύονται και υπάρχει θέμα βιωσιμότητας. Μπορεί οι αριθμοί αφίξεων να αυξάνονται, αλλά τα έσοδα των επιχειρήσεων μειώνονται.

Ποιά Μέτρα προτείνουμε;
Το πρώτο είναι το συγκοινωνιακό . Καθημερινή τακτική σύνδεση με τον Πειραιά και τη Ρόδο. Ένα καράβι να κατεβαίνει και ένα να ανεβαίνει. Ημερήσια και όχι νυκτερινή δρομολόγηση και έγκαιρη ανακοίνωση των δρομολογίων. Η Πάτμος μειονεκτεί και στα τρία σημεία. Αναγκαία επίσης η δρομολόγηση κατασκευής του Αεροδρομίου από τη νέα Δημοτική Αρχή.
Το δεύτερο είναι η πρωτόγνωρη υπερφολόγηση . Η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει τους ξενοδόχους σαν τις «χρυσοτόκες όρνιθες», που μπορούν να κλείνουν τις τρύπες των δημοσίων εσόδων. Στόχευση μας πρέπει να είναι στη προ κρίσεως φορολόγηση.
Τρίτον Υποδομές : Ο Δήμος Πάτμου πρέπει μέσα στ άλλα, να δει το θέμα Αεροδρόμιο πιο ζεστά. Να φροντίσει να τοποθετηθούν δημόσιες τουαλέτες , θάλαμοι ένδυσης ,ντουζιέρες κλπ σε παραλίες και σε πλατείες. Η Πάτμος χρειάζεται 3 ακόμα Παρκινγκ, ένα στη Χώρα, ένα στο Κάμπο και ένα στη Σκάλα.
Για το λιμάνι , παρότι δεν είμαι ο πλέον αρμόδιος να απαντήσω, θεωρώ ότι πρέπει να γίνουν σειρά έργων για την ασφαλή και άνετη προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων και θαλαμηγών και να τους παρέχουμε όλες τις ανέσεις εξυπηρέτησης που σήμερα δεν έχουμε (νερό, ρεύμα, απόβλητα, δέστρες, προβλήτες κλπ) .
Ένα μίνι BUS που θα συνδέει τους καλοκαιρινούς μήνες όλες τις παραλίες του νησιού είναι απαραίτητο. Οι τουρίστες παραπονούνται για την έλλειψη αυτή.
Απαραίτητη επίσης θεωρείται και η λειτουργία του γραφείου τουρισμού σε εξάμηνη βάση.
Στον ιδιωτικό τομέα η Πάτμος χρειάζεται επειγόντως νέες σύγχρονες μονάδες και οι υπάρχουσες να ανακαινιστούν . Οι τουρίστες συνεχώς γίνεται πιο απαιτητικοί. Τα επενδυτικά και αναπτυξιακά προγράμματα πάνε κι έρχονται και ελάχιστοι τα εκμεταλλεύονται. Υπάρχει γενικά μία καθίζηση επενδύσεων στην Πάτμο.

Τέταρτον η ψηφιακή τεχνολογία στις περισσότερες επιχειρήσεις τουρισμού στο νησί μας είναι ακόμα σε νηπιακή κατάσταση. Η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας παγκοσμίως, αλλάζει τα δεδομένα στο οικονομικό περιβάλλον των επιχειρήσεων του τουρισμού. Αποτελεί επομένως προτεραιότητα όλων των Ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων δωματίων , να προσαρμόσουν την επιχείρηση τους στις καινοτόμες εφαρμογές που προσφέρει το Ιντερνέτ και η ψηφιακή τεχνολογία, αν θέλουν να έχουν περαιτέρω αύξηση των διανυκτερεύσεων και των εσόδων τους.
Άλλωστε η ψηφιακή τεχνολογία είναι μία προστιθέμενη αξία στις επιχειρήσεις μας και ότι «η επόμενη 5ετία δεν θα μοιάζει με την προηγούμενη στον τουρισμό λόγω της ταχύτητας των αλλαγών που επέρχονται στους χρήστες της τεχνολογίας».

Πέμπτον Διαφήμιση : Εμείς εδώ στη Πάτμο έχουμε το Ιερό Σπήλαιο και την Ιερά Μονή που αποτελούν από μόνα τους τη μεγαλύτερη διαφήμιση και προσέλκυση τουριστών στο νησί μας. Τα αποτελέσματα όμως των τελευταίων ετών απέδειξαν ότι δεν επαρκούν και πρέπει κι εμείς να στοχεύσουμε τη διαφήμισή μας προς νέες αγορές, με σύγχρονα μέσα (ηλεκτρονικά κλπ) . Προσοχή επίσης στις διαφημίσεις των επιχειρήσεων μας να μην είναι υπερβολικές και εξωπραγματικές. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία για τα ξενοδοχεία που προσφέρουν υπηρεσίες φιλοξενίας είναι να μην υποσχεθούν στους πελάτες κάτι που δεν μπορούν να υλοποιήσουν. Μην τους πούμε ψέματα . Αυτοί οι πελάτες, αν τους υποσχεθείς κάτι που δεν υφίσταται, δεν θα επιστρέψουν στο εν λόγω ξενοδοχείο και στο νησί μας. Ως παράδειγμα αναφέρω μία κριτική ενός πελάτη. «Η πραγματική εικόνα που αντικρίσαμε ήταν αποκαρδιωτική με βάση τις φωτογραφίες που εμφανίζονται στον ιστότοπο του καταλύματος. Επίσης οι υπηρεσίες ήταν υπερτιμημένες εν συγκρίσει με τις προσφερόμενες, το δε πρωινό πολύ φτωχό». Εν ολίγοις τα υπεσχημένα απείχαν πολύ από τα προσφερόμενα. Είναι ντροπή για την φήμη του φιλόξενου νησιού μας με τους έντιμους και εξυπηρετικούς επαγγελματίες να συμβαίνουν τέτοια μεμονωμένα περιστατικά .
Έκτον σταθερή και λογική τιμολογιακή πολιτική. Η αλήθεια είναι ότι η Πάτμος κρατάει της ίδιες τιμές επί πολλά χρόνια και δεν μετακύλησε τις όποιες επιβαρύνσεις και φόρους στον πελάτη. Εκείνο όμως που δυσφημεί το νησί μας είναι η «αρπαχτή», ιδίως μη ντόπιων επιχειρηματιών που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το «κέρδος» εις βάρος της ποιότητας και των υπηρεσιών. Παρατηρείται επίσης κάποιοι να προσφέρουν εξευτελιστικές τιμές ιδίως σε Group για ανταγωνιστικούς λόγους , αγνοώντας ότι αυτό εξευτελίζει το προσφερόμενο προϊόν όλου του κλάδου και γίνεται ντόμινο εις βάρος όλων των επιχειρήσεων. Δυστυχώς χάνουμε όλοι. Η συνέχιση αυτή θα φέρει όλους μας στον γκρεμό.

Γράφω τις απλές και ταπεινές αυτές σκέψεις χωρίς να διεκδικώ το αλάθητο, με σκοπό την πρόληψη και βελτίωση χρόνιων προβλημάτων στην τουριστική βιομηχανία του νησιού μας.

Θεωρώ ότι ο Τουρισμός είναι ένας κόσμος που διαμορφώνεται και κινείται πολύ πιο γρήγορα από όσο νομίζουμε. Ευρισκόμαστε σ ένα σταυροδρόμι μεγάλων εξελίξεων που μας επιβάλλει να σκεφτόμαστε διαφορετικά. Ο κίνδυνος να συρρικνωθούμε είναι ορατός αν δεν προσαρμοστούμε και μεταρρυθμιστούμε στις απαιτήσεις των καιρών . ίδωμεν…!

 

Κουτλάκης Ιάκωβος
Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Πάτμου

Μέλος του

MEDIA

aegeanmedia

Google translate

enfrdeitptrues

editorial2ed

Copyright Warning

copyscape-banner-white-160x56
Protected by Copyscape

Η αναπαραγωγή / αναδημοσίευση άρθρου ή περιεχομένου είναι ευπρόσδεκτη εάν συνοδεύεται με το hyperlink www.patmostimes.gr

Rent a Car Katerina

rent KATERINA WEB

IMG 4874s

H MAGEIA WEB 2s

hellinis

keridis-sima

koutouzos

patmosmonastery

pixels