patmosweb330

elin330

aegeanlab

Ακούστηκαν

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: «Τουριστική προβολή Δήμου Πάτμου»

PATMOS VARKES

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  του Δήμου Πάτμου  

Ο Δήμος Πάτμου καταβάλλει μία διαρκή προσπάθεια για την προβολή του νησιού σε Ελλάδα και εξωτερικό, λαμβάνοντας υπόψη σημαντικές ευκαιρίες προβολής. Το 2022, ο Δήμος ξεκίνησε έγκαιρα και με τη βοήθεια και την καθημερινή υποστήριξη από ειδικούς συμβούλους δημιούργησε τις προϋποθέσεις για διεθνή και εγχώρια προβολή με στόχο την ανάδειξη διαφορετικών πτυχών του προορισμού όπως είχαν αναφερθεί και στον τουριστικό προγραμματισμό που καταρτίστηκε στα τέλη του 2021 για το τρέχον έτος.

 

Ορισμένα από τα πλέον αντιπροσωπευτικά παραδείγματα που οδήγησαν σε σημαντική προβολή χωρίς να επιβαρύνονται κάθε φορά τα οικονομικά του Δήμου μας, είναι τα παρακάτω:

 

Μετά από συνεννοήσεις και σε συνεργασία με φορείς όπως τα Γραφεία ΕΟΤ, η Πάτμος προβλήθηκε μέσα στον Ιανουάριο και αναφέρθηκε ως το μονό Ελληνικό νησί στη νέα μεγάλη λίστα της διεθνούς Βρετανικής εφημερίδας Daily Telegraph με πάνω από 8 εκατομμύρια αναγνώστες τον μήνα. Το αφιέρωμα αφορούσε τους καλύτερους προορισμούς για κρουαζιέρα για το 2022.

 

Αξιοποιώντας τη διεθνή αυτή προβολή και στην Ελληνική αγορά, η είδηση αναδημοσιεύτηκε σε πάνω από 40 τοπικά και πανελλαδικά ΜΜΕ, μέσα στον Ιανουάριο όπως Πρώτο Θέμα, Καθημερινή, Newsit, Τα Νέα, In.gr, The TOC, Ημερησία, CNN.gr, Βραδυνή, Money Review της Καθημερινής, SKAI, Newsbomb, STAR, ERTnews, Capital.gr κλπ.

 

Στο πλαίσιο των ενημερώσεων σε ταξιδιωτικούς συντάκτες του εξωτερικού, η Πάτμος εντάχθηκε στα τέλη Ιανουαρίου και στη λίστα με τα προτεινόμενα Ελληνικά νησιά στη διεθνή βρετανική εφημερίδα Evening Standard που διαθέτει 10 εκατομμύρια επισκέπτες. Το άρθρο μιλούσε για τη γοητεία και την πνευματικότητα του προορισμού, καθώς και για τις παραδόσεις τις ημέρες του Πάσχα.

 

Στη συνέχεια, με αφορμή το δημοσίευμα της Evening Standard διασφαλίστηκε ειδική αναφορά για την Πάτμο σε αφιέρωμα για τον Ελληνικό Τύπο που αναδημοσιεύθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου σε πάνω από 60 ΜΜΕ τοπικής και εθνικής εμβέλειας, μέσα στα οποία είναι και τα κορυφαία της Ελληνικής αγοράς όπως Καθημερινή, Πρώτο Θέμα, In.gr, Τα Νέα, Το Βήμα, iefimerida, Ημερησία, Βραδυνή, Money Review της Καθημερινής, Lifo, Athens Voice, Insider, ΣΚΑΙ, Sofokleousin.gr, Insider, Οικονομικός Ταχυδρόμος, News.gr, Newsbomb, Newsit, Αθήνα984 και άλλα πολλά.

 

Τα παραπάνω είναι ορισμένα ενδεικτικά παραδείγματα της συνολικής προσπάθειας που γίνεται τους τελευταίους μήνες και αποδεικνύουν πως οι προσπάθειες προβολής του προορισμού σε Ελλάδα αλλά και εξωτερικό έχουν ξεκινήσει με σταθερό ρυθμό από τις αρχές του έτους, με στόχο την προβολή διαφορετικών πτυχών της Πάτμου όπως η κρουαζιέρα, οι φυσικές ομορφιές και το Πάσχα.

 

Είναι σημαντικό να τεθεί υπόψη ένα πολύ σημαντικό εμπόδιο στην προβολή ειδικά για το Πάσχα του 2022. Ο πόλεμος στην Ουκρανία μαζί με το ενεργειακό ζήτημα επέφερε ένα «πάγωμα» κρατήσεων και προκρατήσεων και εύλογα ανέστειλε για πολλές εβδομάδες τη δυναμική που είχε αρχίσει να αναπτύσσεται και στον τουριστικό κλάδο, επηρεάζοντας δυσμενώς και τη διάθεση των ταξιδιωτών να προγραμματίζουν νωρίς τις διακοπές τους για το Πάσχα.

 

Η Δημοτική αρχή σε συνεργασία με την εταιρία συμβούλων του Δήμου και τα μέλη της Επιτροπής Τουρισμού παρακολουθούσε τις εξελίξεις και προσπάθησε να αναπροσαρμόσει την τακτική του Δήμου, ώστε να συνεχίσει την προβολή του προορισμού από εκείνο το χρονικό σημείο που η αγορά θα ήταν πάλι σε θέση να σκεφτεί και να προγραμματίσει τις διακοπές της. Το στοιχείο αυτό αποτελεί και μία επιπλέον ένδειξη πως ο Δήμος και η Επιτροπή δεν βαδίζουν μηχανικά ακολουθώντας τον ίδιο «μπούσουλα», αλλά προσαρμόζουν το πλάνο τους με βάση τα δεδομένα που κάθε φορά διαμορφώνονται και παρά τις δυσκολίες που διέπουν έναν οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης.

 

Όταν οι συνθήκες άρχισαν να βελτιώνονται, δημοσιεύθηκε μετά από επαφή του Δήμου, λίστα με τους 5 προτεινόμενους Ελληνικούς προορισμούς για το Ορθόδοξο Πάσχα στο καθιερωμένο Griekenland.net της Ολλανδίας με την Πάτμο στην κορυφή! Το αποτέλεσμα αυτό συνδέεται άρρηκτα με την καλή σχέση που έχει δημιουργηθεί και με την προγραμματισμένη δημοσιογραφική αποστολή που είχαν οργανώσει ο Δήμος και η Επιτροπή παλαιότερα.

 

Η σπουδαία νέα αυτή διάκριση ενσωματώθηκε σε ένα κάλεσμα του προορισμού για το Πάσχα που "αγκάλιασαν" πάνω από 40 ΜΜΕ όπως ΣΚΑΙ, Πρώτο Θέμα, Newsbeast, Newsit, Newsbomb, Athens Voice, Real, Ημερησία, Insider και άλλα αξιόλογα Μέσα τοπικής και εθνικής εμβέλειας.

 

Επιπλέον, ο Δήμος προσκάλεσε δημοσιογραφική ομάδα του ANT1 που παρέμεινε στο νησί για 5 ημέρες και "γέννησε" πάνω από 10 ρεπορτάζ, συνεντεύξεις και αναφορές στα δελτία ειδήσεων και τις εκπομπές του ANT1. Για τη δράση αυτή η Δημοτική Αρχή θέλει να ευχαριστήσει θερμά το μέλος της Επιτροπής Τουρισμού κ. Σάκη Ελισσαίου, τη Blue Star Ferries, το ξενοδοχείο Κρις, τα εστιατόρια Παντελής, Κτήμα Πέτρα, Σταμάτης, Πανάγος, Τρεχαντήρι, Yiamas, καθώς και το γραφείο Katerina Rent a Car για την πολύτιμη στήριξη τους.

 

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν live συνδέσεις σε δημοφιλείς ειδησεογραφικές και ψυχαγωγικές εκπομπές όπως "Καλημέρα με τον Γιώργο Αυτιά" στον ΣΚΑΙ, "Ποιός είναι πρωινιάτικα;" στο OPEN με την Μπέτυ Μαγγίρα και άλλα προγράμματα σε ΕΡΤ κλπ.

 

Ο σκοπός των τηλεοπτικών συνδέσεων αλλά και της εκτεταμένης προβολής στον ANT1 ήταν διττός. Αφενός να προβληθεί ο προορισμός για το Πάσχα μέσα από ζωντανές εικόνες και νέα πλάνα και αφετέρου να αναδειχτεί το νησί για το καλοκαίρι μέσα στο κλίμα αισιοδοξίας που εκ νέου άρχισε να δημιουργείται μετά τις πρώτες εβδομάδες του πολέμου που συγκλόνισε και συγκλονίζει την ανθρωπότητα.

 

Εκτός όμως από τον πόλεμο, η πανδημία παραμένει μία δυσκολία που καλείται ακόμη να αντιμετωπίσει ο Δήμος, καθώς συνέχισε να επηρεάζει τις εξελίξεις μέσα στο χειμώνα με αποτέλεσμα σημαντικές εκθέσεις να μην πραγματοποιηθούν και φέτος σε φυσικό χώρο.

 

Η πολύπλοκη αυτή κατάσταση φαίνεται και από το γεγονός πως η Περιφέρεια αποφάσισε εκτάκτως να συμμετέχει στην έκθεση στο Μιλάνο (BIT) λίγες μόλις ημέρες πριν ξεκινήσει, παρά το γεγονός πως η έκθεση αυτή δεν συμπεριλαμβανόταν στον αρχικό προγραμματισμό της που είχε λάβει ο Δήμος αρχές του χρόνου. Τα ασφυκτικά αυτά χρονικά πλαίσια δεν άφησαν το περιθώριο να οργανωθεί μία πλήρης και οργανωμένη εκθεσιακή συμμετοχή. Αντ’αυτού, επιλέχθηκαν να οργανωθούν ορισμένες επαφές με bloggers, δημοσιογράφους και τουριστικά πρακτορεία. Τις συναντήσεις ανέλαβε να πραγματοποιήσει χωρίς επιπλέον κόστος, η εταιρία συμβούλων του Δήμου η οποία παρευρέθηκε στην έκθεση.

 

Οι παραπάνω δράσεις δεν είναι τυχαίες ή τυχερές αλλά είναι αποτέλεσμα μιας συνεχούς καθημερινής προσπάθειας με πλήθος επαφών, ενημερώσεων, διερευνήσεων και συνεργασιών σε πολλαπλά επίπεδα με στόχο να προβάλλεται κάθε φορά κάποια από τις πολλές διαστάσεις και τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει απλόχερα η Πάτμος στους ταξιδιώτες, όπως φυσικό κάλλος, δραστηριότητες, θρησκευτικός τουρισμός, κρουαζιέρα, γαστρονομία και άλλα.


Το έργο της προβολής θα συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό και το επόμενο διάστημα. Από το καλοκαίρι του 2021 έχει γίνει μία μεγάλη προσπάθεια ώστε νέες κατηγορίες δράσεων να ενταχθούν στη «φαρέτρα» του Δήμου για προβολή. Με τον τρόπο αυτό η προβολή στο Μετρό και η λειτουργία social media δεν παρέμειναν στη θεωρία αλλά έγιναν πράξη για πρώτη φορά ξεπερνώντας διαδικαστικά εμπόδια με τη στήριξη των δημοτικών υπηρεσιών.

 

Μέχρι στιγμής για το 2022 ο Δήμος και η Επιτροπή Τουρισμού έχουν δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για προβολή σε Ελλάδα και εξωτερικό αξίας πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ που ο Δήμος δεν επιβαρύνθηκε οικονομικά. Επίσης για πρώτη φορά ολοκληρώθηκε η συλλογή ερωτηματολογίων σε δείγμα καταλυμάτων για μία αποτύπωση της εικόνας ώστε να συλλεχθούν χρήσιμα στοιχεία για τους τουρίστες της Πάτμου, χωρίς και πάλι να δημιουργούνται πρόσθετα έξοδα για τον Δήμο.


Μιλώντας για τη συνέχεια και εφέτος μέλημα του Δήμου είναι να προχωρήσει το έργο της τουριστικής προβολής ένα βήμα παραπέρα με ανανέωση του υλικού που θα χρησιμεύσει για τις εκθέσεις που ακολουθούν αλλά και με επιπλέον δράσεις. Άλλωστε στο πνεύμα αυτό, προγραμματίζονται νέα δημοσιογραφικά ταξίδια, διαδικτυακές παρουσιάσεις και άλλες ενέργειες που θα ανακοινωθούν στο επόμενο διάστημα.

like us on facebook

Αναζήτηση

Πρωτοσέλιδα


Google translate

enfrdeitptrues

Δείτε επίσης

patmosnewsbanner01

TheologosHouses

theologoshouses

azuro
castelo

banner2022

editorial2ed

Siarli Magda

epal banner

rent KATERINA WEB

H MAGEIA WEB 2s

rent KATERINA WEB

keridis-sima

patmosmonastery

Έντυπα

1111

dimotikos

dimotikos

Μέλος του

MEDIA

Μέλος του

aegeanmedia

Copyright Warning

copyscape-banner-white-160x56
Protected by Copyscape

Η αναπαραγωγή / αναδημοσίευση άρθρου ή περιεχομένου είναι ευπρόσδεκτη εάν συνοδεύεται με το hyperlink www.patmostimes.gr