patmosweb330

elin330

aegeanlab

Ακούστηκαν

Επιστημονικές θέσεις προτείνει δημοτικός σύμβουλος για το Κ.Υ.Πάτμου

DHMO SYMVOU 30 6 2020

της Σμαράγδας Μουλιάτη

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου της 14ης  Νοεμβρίου 2020 ο πρόεδρος των Σχολικών Επιτροπών και δημοτικός σύμβουλος κ. Κάβουρας Δημήτρης  εισηγήθηκε, την αναγκαιότητα να ενταχθούν  δύο μόνιμες  επιστημονικές  θέσεις, ενός  λογοθεραπευτή και ενός παιδοψυχολόγου   στο οργανόγραμμα του Κ.Υ Πάτμου.

Στην εισήγηση του εξηγεί τους λόγους αυτής της αναγκαιότητας και  προτείνει  στο δήμαρχο και στο Δημοτικό συμβούλιο να αποφασίσουν και η  απόφαση   της εισηγήσης του να διαβιβασθεί σε κάθε αρμόδιο φορέα ή θεσμό και ειδικότερα προς το Υπουργείο Υγείας και προς την αρμόδια υγειονομική περιφέρεια. 

 

Παρακάτω ολόκληρη η εισήγηση του κ. Κάβουρα. 

 

ΘΕΜΑ: «ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΤΜΟΥ- ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΜΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΟΥ»

 

Σύμφωνα με το Ν 3463/2006 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει ( ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΗΜΩΝ και ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ) και συγκεκριμένα στο τρίτο μέρος αυτού , άρθρο 75 περί αρμοδιοτήτων (ΑΣΚΗΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ):

« Ι. Οι δημοτικές και οι Κοινοτικές αρχές διευθύνουν και ρυθμίζουν όλες τις τοπικές υποθέσεις, σύμφωνα με τις αρχές της επικουρικότητας και της εγγύτητας, με στόχο την προστασία, την ανάπτυξη και τη συνεχή βελτίωση των συμφερόντων και της ποιότητας ζωής της τοπικής κοινωνίας».

Επιλαμβάνονται δηλαδή επί θεμάτων Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, στον οποίο περιλαμβάνεται, ιδίως:

 

« 1. Η εφαρμογή πολιτικών ή η συμμετοχή σε δράσεις που αποσκοπούν στην υποστήριξη και κοινωνική φροντίδα της βρεφικής και παιδικής ηλικίας και της τρίτης ηλικίας, με την ίδρυση και λειτουργία νομικών προσώπων και ιδρυμάτων όπως παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, βρεφοκομείων, ορφανοτροφείων, κέντρων ανοικτής περίθαλψης και ημερήσιας φροντίδας, ψυχαγωγίας και αναψυχής ηλικιωμένων, γηροκομείων κ.λπ. και τη μελέτη και εφαρμογή σχετικών κοινωνικών προγραμμάτων.

 

2. Η εφαρμογή πολιτικών ή η συμμετοχή σε δράσεις και προγράμματα, που στοχεύουν στη μέριμνα, υποστήριξη και φροντίδα ευπαθών κοινωνικών ομάδων με την παροχή υπηρεσιών υγείας και την προαγωγή ψυχικής υγείας, όπως δημιουργία δημοτικών και κοινοτικών ιατρείων, κέντρων αγωγής υγείας, υποστήριξης και αποκατάστασης ατόμων με αναπηρία, κέντρων ψυχικής υγείας, συμβουλευτικής στήριξης των θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας και βίας κατά συνοικούντων προσώπων και κέντρων πρόληψης κατά εξαρτησιογόνων ουσιών».

 

Σε τοπικό επίπεδο το Κέντρο Υγείας Πάτμου, χαρακτηρίζεται από την ενεργό δραστηριότητα του στο επίπεδο παροχής υπηρεσιών υγείας. Οι θέσεις του ιατρικού- νοσηλευτικού και επικουρικού προσωπικού που αποτελούν το οργανόγραμμα του Κέντρου Υγείας είναι συγκεκριμένες, ωστόσο δεν θα πρέπει να είναι στατικές και παγιωμένες.

 

Με την παρούσα εισήγησή μου και ως Πρόεδρος των σχολικών επιτροπών, θέλω να επισημάνω ένα πολύπλευρο θέμα ενώπιον του παρόντος συλλογικού οργάνου και να θέσω ενώπιον όλων των συναδέλφων συμβούλων ένα κοινό και πλέον συχνό πρόβλημα που γίνεται αντιληπτό από γονείς, διδάσκοντες, οικογενειακό περιβάλλον ευρύτερο αλλά και τέλος από ειδήμονες που εξετάζουν παρόμοια ζητήματα. Το πρόβλημα στο οποίο αναφέρομαι σχετίζεται α) με διαταραχές διαχείρισης του λόγου σε παιδιά και εφήβους της Πάτμου και β) με την ανάγκη και τη μέριμνα για παροχή ψυχολογικής βοήθειας σε αρκετές περιπτώσεις παιδιών, εφήβων και νέων.

 

α) Ως προς τις διαταραχές διαχείρισης λόγου, έχουν παρακολουθηθεί συμπεριφορές καθυστέρησης ομιλίας και λόγου, συχνές μαθησιακές δυσκολίες, γλωσσικές διαταραχές που τα τελευταία χρόνια αυξάνονται τα περιστατικά αυτά με αριθμητική πρόοδο. Παρότι κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό γλωσσικής ανάπτυξης, εν τούτοις υφίστανται κάποια γλωσσικά ορόσημα – δείκτες για την ανάδειξη του επιπέδου λειτουργίας και αντιλήψεως των παιδιών. Φαινόμενα όπως η διαταραχή της ροής της ομιλίας και η δυσκολία στην άρθρωση, ακόμα και η δυσλεξία συντείνουν στη δυσχέρεια παραγωγής λόγου, στην παρεμπόδιση της επικοινωνίας, στο χάσμα μεταξύ συνομηλίκων, συνθήκες δηλαδή που δεν ευνοούν την ομαλή ανάπτυξη των παιδιών.

 

β) Ως προς την αρωγή ψυχολόγου- ειδήμονα, κυρίως όσον αφορά την αντιμετώπιση φαινομένων όπως οι κατ’ επανάληψη μαθησιακές δυσκολίες και η διάσπαση προσοχής, μπορεί να είναι καθοριστική. Ένας ψυχολόγος, μπορεί να επιληφθεί και να διερευνήσει καταλλήλως τη συμπεριφορά του παιδιού, να αντιληφθεί την φυσιολογική ψυχική οργάνωση του παιδιού και του εφήβου, να τη διακρίνει από την παθολογική, να αξιολογήσει δεξιότητες, ικανότητες, αδυναμίες. Συνακόλουθα μπορεί να συστήνει μεθόδους θεραπείας στους γονείς να παράσχει συμβουλές και να προτείνει εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης. Μπορεί να αναλάβει δράση σε περίπτωση οποιασδήποτε διαταραχής που σχετίζεται με την αλλαγή διατροφικών συμπεριφορών ή διαταραχών που αφορούν την υπερκινητικότητα, την χαμηλή αυτοεκτίμηση και τον αυτοπεριορισμό, την αντίδραση θύτη και θύματος στα πλαίσια σχολικού εκφοβισμού κτλ.

Κρίνω πως η ύπαρξη ενός λογοθεραπευτή και ενός παιδοψυχολόγου σε μόνιμη βάση στο νησί μας θα οδηγήσει πρώτον στην άμεση πρόσβαση των οικογενειών σε αυτούς, δευτερευόντως στην εξοικονόμηση χρόνου και δαπάνης και τέλος θα συμβάλει στην αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων λόγου και ψυχικής συμπεριφοράς των παιδιών και των νέων . Με αυτόν τον τρόπο θα επιτευχθεί συνάμα, η αποτελεσματικότερη απόδοσή τους και στις σχολικές απαιτήσεις.

Για τους παραπάνω λόγους και επειδή οι συγκεκριμένες θέσεις δεν προβλέπονται στο οργανόγραμμα του Κέντρου Υγείας Πάτμου, προτείνω να ληφθεί κάθε δυνατό μέτρο και ενέργεια για την ένταξη και την ενσωμάτωση των επιστημονικών αυτών θέσεων στο οργανόγραμμα του Κ.Υ Πάτμου και τυχόν θετική απόφαση επί της εισηγήσεως μου να διαβιβασθεί σε κάθε αρμόδιο φορέα ή θεσμό και ειδικότερα προς το Υπουργείο Υγείας και προς την αρμόδια υγειονομική περιφέρεια.

 

Ο Πρόεδρος των Σχολικών Επιτροπών

Κάβουρας Δημήτρης