patmosweb330

elin330

aegeanlab

Ο ΝΙΚΗΤΙΑΔΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

NIKHTIADHSΣτις προοπτικές ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα εκτιμώντας ότι και την ερχόμενη χρονιά θα σημειωθεί αύξηση στην κρουαζιέρα και στο yachting αναφέρθηκε ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Νικητιάδης μιλώντας χθες στο 2ο συνέδριο της ΕΕΔΕ με θέμα <<Shipping Today & Τomorrow ? Διεθνείς Εξελίξεις, Τάσεις και Επενδύσεις στην Ελληνική & Διεθνή Ναυτιλιακή- Τουριστική Αγορά>>.

Ειδικότερα ο κ. Νικητιάδης τόνισε ότι η Ελλάδα ήδη κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο του ευρωπαϊκού τουρισμού κρουαζιέρας και το 2009 έφθασε στην πρώτη θέση την οποία και σύντομα θα επανακτήσει καθώς και η κυβέρνηση κινείται με σχέδιο ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού αλλά και η ίδια η χώρα διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα και έχει απαράμιλλες δυνατότητες για να κάνει μεγάλα βήματα στον τομέα αυτό.

Ακόμα ανάφερε, ότι σύμφωνα με μελέτες και από τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας κάθε χρόνο στην Ευρώπη τα τελευταία 5 χρόνια η ζήτηση επιβατών για κρουαζιέρα αυξάνεται κατά 12% που σημαίνει ότι η Ελλάδα μπορεί να πάρει το δικό της σημαντικό μερίδιο. Ωστόσο ο κ. Νικητιάδης επισήμανε ότι σε αντίθεση με την αύξηση του μεριδίου αγοράς δε συμβαίνει το ίδιο και με τα έσοδα καθώς υπολογίζεται ότι από τα συνολικά ευρωπαϊκά έσοδα για κρουαζιέρα η χώρα μας εισπράττει περίπου 4% έως 5 %. Συγκεκριμένα το 2009 τα έσοδα της χώρας ήταν μόλις στο 4,3% του συνόλου των ευρωπαϊκών εσόδων από κρουαζιέρα όταν το μερίδιο της στη συνολική αγορά ήταν 20,9% ενώ και το 2010 μειώθηκαν τα έσοδα στο 4% του συνόλου της Ευρώπης. Η πορεία αυτή, σύμφωνα με τον υφυπουργό, οφείλεται κυρίως στον μικρό αριθμό home ports που διαθέτει η χώρα σε σχέση με τις άλλες χώρες και παραλλήλως στην έλλειψη σημαντικών υποδομών στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις.

Κλείνοντας την ομιλία του ο υφυπουργός, επισήμανε ότι «ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για όλους στη χώρα μας. Έχει υπολογιστεί ότι μόνο από την ανάπτυξη κρουαζιέρας και home ports μπορούμε να διασφαλίσουμε έως και 4% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της χώρας μας. Ο τουρισμός μας φέτος σημείωσε σημαντικές αυξήσεις στις αφίξεις και στα έσοδα. Σε αυτό συνέβαλε εκτός από την νέα στρατηγική που υιοθετήσαμε και τη σκληρή δουλειά, η αξιοπιστία που απέκτησε η χώρα μας με τη διαρκή παρουσία του Πρωθυπουργού μας στο εξωτερικό, η αυταπάρνηση των εργαζομένων και η εξαιρετική συνεργασία της πολιτείας με τους κοινωνικούς φορείς. Τον επόμενο χρόνο διατηρώ την βεβαιότητα ότι θα πάμε ακόμα καλύτερα».

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ

      « Κυρίες και Κύριοι, θα έλθω αμέσως στο θέμα με το οποίο επιθυμώ για λίγο να σας απασχολήσω, τον θαλάσσιο τουρισμό και τις προοπτικές του για την πατρίδα μας.

     Η χώρα μας, αποτελεί στην κυριολεξία την πιο όμορφη γωνιά του πλανήτη για θαλάσσιο τουρισμό. Η Ελλάδα είναι στην κυριολεξία ο παράδεισος για κρουαζιέρα και yachting.

     Η πολυποικιλότητα, το εξαιρετικό κλίμα, οι γαλήνιες θάλασσες, ο μοναδικός πολιτισμός και η μικρή απόσταση του ενός παραδεισένιου τόπου μας από τον άλλο, αποτελούν τις καλύτερες προϋποθέσεις για θαλάσσιο τουρισμό σε μεγάλη έκταση, με αμέτρητες συμμετοχές και πολύ υψηλά έσοδα.

     Φανταστείτε ένα μόνο μικρό ταξίδι που θα ξεκινάει από τη Λίνδο της Ρόδου, θα περνάει από την Κνωσσό στο Ηράκλειο, και θα καταλήγει στον Πειραιά για να απολαύσει ο επισκέπτης στην Αθήνα ότι μπορεί να σημαίνει Ακρόπολη, Παρθενώνας, αρχαίο ελληνικό δράμα, χρυσός αιώνας του Περικλή, Αγορά του Δήμου, Πνύκα, Άρειος Πάγος , Δημοκρατία.

     Μέχρι να φτάσει στον Πειραιά ο επισκέπτης θα περάσει από την Κω την πατρίδα του πατέρα της Ιατρικής Ιπποκράτη, την Πάτμο με το Σπήλαιο της Αποκάλυψης του Ιωάννη, τη Σάμο του θεμελιωτή των μαθηματικών Πυθαγόρα, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη και τόσα άλλα νησιά. Σε μια άλλη διαδρομή η Θεσσαλονίκη, ο Λευκός Πύργος, το Σταυροδρόμι των Πολιτισμών, η Βεργίνα, το Άγιο Όρος, τα Μετέωρα και τέλος σε μια τελευταία διαδρομή το Ιόνιο, η Κέρκυρα, η Κεφαλονιά, η Ζάκυνθος, η Ιθάκη, η Λευκάδα.

     Αυτή η γειτονιά, αυτό το κομμάτι του πλανήτη μας είναι απαράμιλλο και αυτό είναι πανθομολογούμενο, το ξέρουν όλοι. Το ξέρουν οι άνθρωποι της αγοράς του θαλασσίου τουρισμού, το ξέρουν και τα εκατομμύρια των τουριστών που θα θελαν να επισκεφθούν αυτό τον παράδεισο.  

     Όπως προκύπτει από σημαντικές μελέτες και από τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας κάθε χρόνο στην Ευρώπη τα τελευταία 5 χρόνια η ζήτηση επιβατών για κρουαζιέρα αυξάνεται κατά 12%. Αν αυτό συμβαίνει στην Ευρώπη συνολικώς, αντιλαμβάνεστε το ποσοστό της αύξησης στη ζήτηση ποιο είναι στη Μεσόγειο και ποιο στην πιο ωραία γειτονιά της, την Ελλάδα.

     Μας κάνει ιδιαιτέρως χαρούμενους ότι κατέχουμε ένα πολύ μεγάλο μερίδιο του ευρωπαϊκού τουρισμού κρουαζιέρας. Το 2009 ήμασταν στην πρώτη θέση στην οποία γρήγορα πιστεύουμε ότι θα επανέλθουμε. Συμβαίνει όμως το ίδιο και στα έσοδα, στα κέρδη? Δυστυχώς όχι. Υπολογίζεται ότι από τα συνολικά ευρωπαϊκά έσοδα για κρουαζιέρα η χώρα μας εισπράττει περίπου 4% έως 5 %. Αυτό οφείλεται καταρχήν και κυρίως στον μικρό αριθμό home ports που έχουμε σε σχέση με τις άλλες χώρες και παραλλήλως στην έλλειψη σημαντικών υποδομών στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις.

   Το 2009 τα έσοδά μας ήταν μόλις στο 4,3% του συνόλου των ευρωπαϊκών εσόδων από κρουαζιέρα ενώ την ίδια ώρα το μερίδιο μας στη συνολική αγορά ήταν 20,9%. Το 2010 μειώθηκαν τα έσοδά μας στο 4% από το σύνολο της Ευρώπης και βρεθήκαμε στην 3η θέση.

     Τα ίδια περίπου ισχύουν και στο χώρο του Yachting. Μικρός αριθμός μαρινών σε σχέση με τους ανταγωνιστές, ελάχιστος τολμώ να πω σε σχέση με το μέγεθος της ακτογραμμής μας.

     Τα τελευταία δύο χρόνια προσπαθήσαμε και προχωρήσαμε σε ορισμένες ανατροπές και επιδιώξαμε να συνειδητοποιήσουμε επιτέλους ότι δεν αρκεί να ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο, αλλά είναι αναγκαίες και οι δικές μας παρεμβάσεις. Ήταν αναγκαία για παράδειγμα η άρση του καμποτάζ που για χρόνια ολόκληρα δεν επέτρεπε να γίνουν home ports οι ελληνικοί λιμένες κρουαζιέρας. Προχωρήσαμε στην άρση του καμποτάζ κάνοντας μια σημαντική αρχή και θα συνεχίσουμε. Ανοιχτήκαμε για πρώτη φορά στις αγορές και σταματήσαμε να περιμένουμε με δεμένα χέρια πότε θα μας έρθουν οι πελάτες και τα πλοία. Ο ομιλών βρέθηκε στις Κάννες να μιλάει ως κεντρικός ομιλητής της Γενικής Συνέλευσης των λιμένων κρουαζιέρας. Μαζί με τον κ. Διαμαντίδη ταξιδέψαμε στο Μαϊάμι. Είχαμε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε συναντήσεις με τους σημαντικότερους εκπροσώπους της παγκόσμιας κρουαζιέρας. Με τους CEOS της Κάρνιβαλ, της Royal Caribbean, της MSC και όλους τους άλλους. Εκεί στο Μαϊάμι ο ομιλών είχε ξανά την ευκαιρία ως Key Note speaker να απευθυνθεί συμμετέχοντας σε πάνελ με κορυφαίους ομιλητές από τον χώρο της κρουαζιέρας σε μεγάλο ακροατήριο για να δείξουμε τι κάνουμε στη χώρα μας. Στις πρόσφατες εκδηλώσεις για τα Ποσειδώνια ήμασταν ξανά όλοι παρόντες, ο κ. Γερουλάνος, ο κ. Ανωμερίτης, ο κ. Διαμαντίδης, ο ομιλών και πολλοί άλλοι.

     Μας λείπουν όμως πολλά ακόμα. Χρειαζόμαστε προβλήτες, χρειαζόμαστε μαρίνες, χρειαζόμαστε υποδομές για την κρουαζιέρα και το yachting.

     Σήμερα η χώρα διαθέτει 10 λιμένες κρουαζιέρας με 24 προβλήτες. Στόχος μας πιστεύω πως πρέπει να είναι 20 λιμένες κρουαζιέρας και πάνω από 50 προβλήτες. Ταυτοχρόνως η χώρα διαθέτει 34 μαρίνες, 38 καταφύγια ? αγκυροβόλια και 5 ξενοδοχειακούς λιμένες. Δεν αναφέρομαι εδώ στις υπό κατασκευή μαρίνες και καταφύγια αγκυροβόλια.

       Προχωρήσαμε και στο γνωστό νόμο Fast Track Investment όπου μπορούν να υπαχθούν τέτοιου είδους επενδύσεις όπως οι παραπάνω και σε πολλές απλουστεύσεις διαδικασιών. Ο ίδιος προσωπικώς έχω συζητήσει με ενδιαφερόμενες μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας που επιθυμούν να επενδύσουν στην πατρίδα μας κατασκευάζοντας προβλήτες και μαρίνες. Συνόδευσα εκπροσώπους εταιρειών σε λιμάνια κρουαζιέρας και είμαι έτοιμος να το επαναλάβω όποτε χρειαστεί.

     Κυρίες και Κύριοι ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για όλους στη χώρα μας. Έχει υπολογιστεί ότι μόνο από την ανάπτυξη κρουαζιέρας και home ports μπορούμε να διασφαλίσουμε έως και 4% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της χώρας μας. Ο τουρισμός μας φέτος σημείωσε σημαντικές αυξήσεις στις αφίξεις και στα έσοδα. Σ' αυτό συνέβαλε εκτός από την νέα στρατηγική που υιοθετήσαμε και τη σκληρή δουλειά, η αξιοπιστία που απέκτησε η χώρα μας με τη διαρκή παρουσία του Πρωθυπουργού μας στο εξωτερικό, η αυταπάρνηση των εργαζομένων και η εξαιρετική συνεργασία της πολιτείας με τους κοινωνικούς φορείς. Τον επόμενο χρόνο διατηρώ την βεβαιότητα ότι θα πάμε ακόμα καλύτερα. Στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού ισχύουν τα ίδια. Και η κρουαζιέρα και το yachting θα αυξηθούν σημαντικώς. Στην αύξηση αυτή συντελεί τα μέγιστα και η δική σας προσπάθεια. Συνεχίστε την με μεγαλύτερη ένταση.»