patmosweb330

elin330

aegeanlab

ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΓΡΥΛΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ.

Χαστούκι στον κ. Λάζαρο Γρύλλη πρόεδρο του ΟΑΚΑ, υποψήφιο δήμαρχο στις τελευταίες εκλογές και της δημοτικής παράταξης  του, αποτελεί η απόρριψη της καταγγελίας τους, περί παράνομης δημοσκόπησης στην www.patmostimes.gr και από την επιτροπή εκλογικών δαπανών και παραβιάσεων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

 PERIFERIAAPOF3Μετά τον εισαγγελέα που με άφησε ελεύθερη, ήρθε και η περιφέρεια να αποφασίσει ότι, 

Απαραδέκτως υποβλήθηκε η καταγγελία ενώπιον της  Επιτροπής, γι αυτό και την απορρίπτει.

Με ταλαιπώρησαν. Με την καταγγελία τους ΓΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ  με τράβαγαν στην Κω στον εισαγγελέα, 3 Νοεμβρίου 2010, τρεις μέρες πριν τις εκλογές. Στη Σύρο 25 Ιανουαρίου, όπου έδρευε η «επιτροπή εκλογικών παραβάσεων και δαπανών» της περιφέρειας,     για να αποδειχθεί ότι αυτό που γνωρίζαμε εμείς στην εφημερίδα, δεν το γνώριζε ο δικηγόρος κ. Λάζαρος Γρύλλης και η παράταξη του.

Ποιο ήτανε αυτό;

Ότι το διαδίκτυο δεν συμπεριλαμβάνεται στα Μ.Μ.Ε. που ο νόμος 3870/2010 απαγορεύει τις δημοσκοπήσεις 15 μέρες πριν τις εκλογές. Είναι σαφές και κατανοητό όταν τον διαβάσεις. Αναφέρεται σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα και μόνο. Δεν μπορεί να καταλάβει προφανώς, ότι εμείς το πρώτο που κοιτάμε είναι η δεοντολογία και οι νόμοι. Πιστεύω τώρα να το κατάλαβε.

Το ότι ως δικηγόρος γνωρίζει τους νόμους, παρέσυρε και τους απλούς πολίτες όταν διάβαζαν στο έντυπο του τα περί νομοθεσίας και τις παραβάσεις που έκανα, να λένε μα,  αυτά αφού τα γράφει ένας δικηγόρος, έτσι πρέπει νάναι.

Να όμως που δεν ήταν έτσι.

 Παρακάτω,  ολόκληρη η απόφαση της περιφέρειας

 ΑΠΟΦΑΣΗ

          Στην Ερμούπολη και στα γραφεία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου συνήλθε στις 25/1/2011 η Επιτροπή του άρθρου 12 του Ν. 3870/2010, η οποία συγκροτήθηκε σύμφωνα με την υπ' αριθμ. 20410/7162/17-8-2010 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

 Στη συνεδρίαση παρέστησαν τα μέλη της ως άνω επιτροπής:

1)    Ισιδώρα Παπαφράγκου του Δημητρίου, Πρόεδρος Εφετών Διοικητικών Δικαστηρίων, ως Πρόεδρος

2)    Ιουλία Κοτσώνη, Δικαστική Αντιπρόσωπος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (εισηγήτρια),

3)    Ελένη Γιαννιουδάκη, Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου του Νομού Κυκλάδων

4)    Μαρία Βρανίκου, υπάλληλος Π.Ε. με βαθμό Α΄ της Δ.Ο.Υ. Σύρου

5)    Ιωάννης Τομαής, ως εκπρόσωπος της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Κυκλάδων

Καθήκοντα Γραμματέα της Επιτροπής ασκεί η υπάλληλος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου Ανδριάνα Ζερβάκη του Ιωάννη

 ΘΕΜΑ: Η από 3-11-2010 (?ε αρ.πρωτ. 34/2010) καταγγελία του Λάζαρου Γρύλλη, υποψηφίου δημάρχου Πάτμου Δωδεκανήσου με τον συνδυασμό «Όραμα - Περιβάλλον - Ανάπτυξη» κατά της Σμαράγδας Μουλιάτη - Σταμπούλη, υποψήφιας δημοτικής συμβούλου με τον συνδυασμό «Π.Α.Τ.Μ.Ο.Σ» και ιδιοκτήτριας και συντάκτριας της διαδικτυακής εφημερίδας ΠΑΤΜΙΑΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ «www.patmostimes.gr»

 Σύμφωνα με την υπό κρίση καταγγελία, ο καταγγέλλων προβάλλει ότι στις 31-10-2010, ήτοι 8 ημέρες πριν την διεξαγωγή των δημοτικών εκλογών της 7ης Νοεμβρίου 2010 δημοσιοποιήθηκε από την καθ' ης η καταγγελία δημοσκόπηση σχετικά με την εκλογή των υποψηφίων δημάρχων της νήσου Πάτμου στην διαδικτυακή εφημερίδα ΠΑΤΜΙΑΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ «www.patmostimes.gr» ?ε θέμα «ποιον πιστεύετε θα επιλέξουν για δήμαρχο οι ψηφοφόροι της Πάτμου», καθώς και με θέμα «ποιο προσόν θεωρείται σημαντικό για την επιλογή του νέου Δημάρχου Πάτμου». Ειδικότερα ο καταγγέλλων ισχυρίζεται ότι η ως άνω δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε χωρίς να πληροί τις διατάξεις του Ν. 3603/2007 (ΦΕΚ Α' 188/2007), δηλαδή χωρίς ορθή συλλογή στοιχείων.

Επιπροσθέτως ο καταγγέλλων ισχυρίζεται ότι η ως άνω περιγραφόμενη συμπεριφορά συνιστά εκλογική παράβαση, η οποία συνεπάγεται τον επηρεασμό της ψήφου των εκλογέων ?ε αθέμιτα μέσα και κατά συνεκδοχή τη νόθευση της λαϊκής θέλησης κατά την προεκλογική περίοδο και ζητά να επιβληθούν στην καταγγελλόμενη οι προβλεπόμενες εκ του νόμου κυρώσεις.

Επειδή με την διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 12 του Ν. 3870/2010 (ΦΕΚ Α 138/9-8-2010) ορίζεται ότι ο έλεγχος των οικονομικών των συνδυασμών και των υποψήφιων αντιπεριφερειαρχών, περιφερειακών και δημοτικών συμβούλων, των υποχρεώσεων που απορρέουν από τον παρόντα νόμο, καθώς και του ελέγχου των εκλογικών παραβάσεων, για τις οποίες προβλέπονται κυρώσεις, κατά τις διατάξεις του νόμου αυτού, ανατίθεται σε Επιτροπή, που συνιστάται στην έδρα της Περιφέρειας και η οποία λειτουργεί ως ειδικό, δικαιοδοτικό και ελεγκτικό όργανο, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις των επόμενων παραγράφων και υπό τις εγγυήσεις των διατάξεων του Ν. 3471/2006 (ΦΕΚ Α 133/28-6-2006) περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Περαιτέρω, με την διάταξη της παρ. 3α του άρθρου 12 του ίδιου νόμου προβλέπεται ότι η Επιτροπή Ελέγχου Δαπανών και Εκλογικών Παραβάσεων ελέγχει καταγγελίες, οι οποίες αφορούν την τήρηση των υποχρεώσεων των συνδυασμών και υποψηφίων που απορρέουν, από τις διατάξεις του παρόντος και των κανονιστικών πράξεων που έχουν εκδοθεί κατ' εξουσιοδότηση τους. Εξάλλου, με τη διάταξη της παρ. γ του άρθρου 21 του Ν. 3203/2003 (ΦΕΚ Α 284/2003), η οποία εξακολουθεί να ισχύει, δεδομένου ότι δεν περιλαμβάνεται στις καταργούμενες διατάξεις με το άρθρο 19 του Ν. 3870/2010, προβλέπονται τα εξής: «Δεκαπέντε (15) ημέρες πριν από τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας απαγορεύεται να δημοσιευθεί στον τύπο και να ανακοινωθεί από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα οποιαδήποτε δημοσκόπηση, η οποία αναφέρεται σε συνδυασμούς και υποψηφίους».

Επειδή, από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων, συνάγεται ότι στην αρμοδιότητα της Επιτροπής του άρθρου 12 του Ν. 3870/2010 εμπίπτουν μόνο οι εκλογικές παραβάσεις για τις οποίες προβλέπονται κυρώσεις από τις διατάξεις του νόμου αυτού. Μεταξύ των εκλογικών παραβάσεων για τις οποίες προβλέπονται κυρώσεις κατά τις διατάξεις των άρθρων 13, 14, 15 και 16 του Ν. 3870/2010 δεν περιλαμβάνεται η παράβαση της διάταξης του άρθρου 21 του Ν. 3202/2003, η οποία διατηρήθηκε μεν σε ισχύ με βάση τη διάταξη του άρθρου 19 του Ν. 3870/2010, πλην όμως δεν προβλέπεται κύρωση για την παράβαση αυτής στο νόμο 3870/2010.

Επομένως, με τις διατάξεις αυτές δεν καθιδρύεται αρμοδιότητα της Επιτροπής του άρθρου 12 του Ν. 3870/2010 για την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση διαπίστωσης τυχόν εκλογικής παράβασης κατά το άρθρο 21 του Ν. 3202/2003.

Συνεπώς απαραδέκτως υποβλήθηκε η υπό κρίση καταγγελία ενώπιον της παρούσας Επιτροπής, η οποία στερείται αρμοδιότητας ενόψει των προαναφερόμενων διατάξεων των άρθρων 12, 13, 14, 15 και 16 Ν. 3870/2010 και η οποία πρέπει, εξ΄ αυτού του λόγου, να απορριφθεί.

 ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

 Απορρίπτει την καταγγελία.

Κρίθηκε, αποφασίστηκε στην Ερμούπολη 25/1/2011.

Δημοσιεύθηκε στην ίδια πόλη στις 11/3/2011

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                    Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ            Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Ι. ΠΑΠΑΦΡΑΓΚΟΥ               Ι. ΚΟΤΣΩΝΗ               Α. ΖΕΡΒΑΚΗ