Δημιουργήθηκε : Κυριακή, 01 Φεβρουαρίου 2009 02:00 | Γράφτηκε από τον/την Administrator
Τους νικητές των Πανελληνίων Μαθητικών Αγώνων Επιχειρηματολογίας (Αντιλογίας), που οργανώθηκαν φέτος για 8η φορά, με την αρωγή της Βουλής των Ελλήνων, από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών και το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, βράβευσε ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Δημήτρης Σιούφας σε τιμητική εκδήλωση στην Παλαιά Βουλή. Πρόκειται για τους μαθητές Ιφιγένεια Ξανθοπούλου, Σταύρο Παγωνίδη και Ανδρέα Παπαστάθη από το Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης που κέρδισαν στον τελικό την αντίπαλη ομάδα από μαθητές Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη Θεσσαλονίκης. Το θέμα των Αγώνων Αντιλογίας, στο οποίο αντιπαρατάχθηκαν οι δύο ομάδες, ήταν, αν τα παιδιά των μεταναστών που γεννιούνται στην Ελλάδα πρέπει να έχουν όλα τα δικαιώματα του Έλληνα πολίτη. Στόχος των Αγώνων είναι η προώθηση και η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των νέων και η συγκροτημένη και ευπρεπής ανταλλαγή απόψεων και αντιπαράθεση επιχειρημάτων. Στην εκδήλωση συμμετείχαν μεταξύ άλλων η Πρόεδρος τους Δ. Σ. του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, Πρύτανης Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, ο Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, Καθηγητής Χριστόδουλος Γιαλλουρίδης, ο Γενικός Γραμματέας του Ιδρύματος της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, Καθηγητής Ευάγγελος Χρυσός, μαθητές και καθηγητές από τα συνολικά 66 σχολεία που έλαβαν μέρος στους Αγώνες.Στην ομιλία του ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Δημήτρης Σιούφας, αφού συνεχάρη τους νικητές, δήλωσε τα εξής:«Είμαστε η Χώρα, ο Λαός και ο Πολιτισμός που έδωσαν πρώτοι το θεσμό του διαλόγου ως ουσιαστικό στοιχείο της πολιτικής διαδικασίας. Δεν είναι τυχαίο ότι η λέξη «διάλογος», ελαφρά τροποποιημένη κατά περίπτωση, είναι η ίδια σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές γλώσσες. Είναι το τρίτο σημαντικό στοιχείο της δημοκρατίας μαζί με την ελευθερία και την αρχή της πλειοψηφίας. Είναι το ουσιαστικό εργαλείο λήψης αποφάσεων στις δημοκρατίες. Είναι ο δρόμος για τις μειοψηφίες να γίνονται πλειοψηφίες και αντίστροφα. Όσο περισσότερο ο διάλογος στηρίζεται σε επιχειρήματα σοβαρά, τόσο καλύτερη είναι η ποιότητα της δημοκρατίας και τόσο ορθότερες είναι οι αποφάσεις. Η Βουλή είναι ουσιαστικά ο τόπος και οι Βουλευτές οι πολίτες που έχουν επιφορτισθεί με το έργο του κορυφαίου εθνικού διαλόγου. Η ιδέα και ο θεσμός του διαλόγου με επιχειρήματα είναι από τα σημαντικότερα περιουσιακά στοιχεία της δημοκρατίας. Κάθε γενιά οφείλει ως πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο να το περιφρουρεί, να το συντηρεί και να το μεταβιβάζει αλώβητο στις επόμενες. Η μεταβίβαση προϋποθέτει και εκπαίδευση και άσκηση. Αυτό το σημαντικό έργο κάνει το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο με την αρωγή της Βουλής, τη συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας και τη συμμετοχή πολλών σχολείων.Οφείλουν να το κάνουν όλα τα σχολεία, όλων των βαθμίδων. Έτσι θα εκπαιδευθεί η νέα γενιά και η πατρίδα θα αποκτήσει μια νέα γενιά καλύτερων πολιτών. Και δεν χρειάζεται να περιμένει κανείς. Η επιχειρηματολογία είναι μεταδοτική. Τα επιχειρήματα ή αντιμετωπίζονται με επιχειρήματα ή δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν. Η εκπαίδευση της νέας γενιάς εκπαιδεύει ταυτόχρονα όλους. Χρειαζόμαστε περισσότερο διάλογο με επιχειρήματα. Στην πολιτική, στα μέσα επικοινωνίας, στη δουλειά, στο σχολείο, στην οικογένεια, στη διαδικασία των σκέψεων του καθενός μας. Νικητές από αυτούς τους αγώνες φεύγουν όλοι. Διότι κέρδισαν εμπειρία διαλογικής σκέψης και αντιπαράθεσης.Οι νικητές μαζί με τα συγχαρητήριά μας ας έχουν υπόψη τους ότι πάντα κάποιος άλλος ετοιμάζει μια καλύτερη σειρά επιχειρημάτων, για την επόμενη φορά, για το επόμενο θέμα. Έτσι η δημοκρατία μας γίνεται πάντα καλύτερη.»Στη δική της ομιλία η Πρόεδρος του Δ. Σ. του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, Πρύτανης Ελένη Γλύκατζη – Αρβελέρ αφού θύμισε ότι οι αγώνες Αντιλογίας έχουν την καταγωγή τους από τον Αριστοτέλη, εξήρε τις προσπάθειες που έκαναν τα παιδιά «να υπερασπιστούν θέσεις που ίσως δεν πιστεύουν». Η κυρία Γλύκατζη – Αρβελέρ πρότεινε επίσης στον Πρόεδρο της Βουλής «να διοργανωθεί, υπό την αιγίδα του Ελληνικού Κ