patmosweb330

elin330

aegeanlab

700.000 ευρώ θα πληρώσουν δήμαρχος, προϊσταμένη και Δημοτικοί σύμβουλοι της τετραετίας 1998 -2002.

3204
Όταν πριν 5 ακριβώς χρόνια το 2003, ένας έλεγχος ρουτίνας, των οικονομικών του Δήμου από τους υπαλλήλους του ταμείου, κατέδειξε ότι υπάρχει μείζον πρόβλημα, κανείς δεν υποψιαζόταν τη χιονοστιβάδα των αποκαλύψεων που θα ακολουθούσε για το θέμα αυτό και θα καταδείκνυε την κακοδιαχείριση και την κακοδιοίκηση του Δήμου Πάτμου από το 1993 μέχρι και το 2002 και η οποία δυστυχώς με κάποια φωτεινά διαλείμματα συνεχίστηκε μέχρι το 2005.Έτσι άνοιξε ο ασκός του Αιόλου αφού αποκαλύφθηκε ότι υπήρχε μαύρη τρύπα στα οικονομικά με έλλειμμα της τάξης των 240.000 € το οποίο κανείς δεν γνώριζε που είχαν πάει αυτά τα χρήματα, και αυτό προήλθε από το γεγονός ότι το ταμείο του Δήμου δεν έκλεινε για δέκα περίπου χρόνια.Μόλις έγινε γνωστό το γεγονός ανατέθηκε στους υπαλλήλους να διερευνήσουν την υπόθεση – κάποιοι έκαναν την πάπια – και αφού δεν υπήρχε αποτέλεσμα, τον Οκτώβριο του 2003 ο Δήμαρχος ζήτησε έλεγχο από το Υπουργείο Οικονομικών ενώ ακολούθησε και η με αριθμό πρωτ. ΕΓ3/2002/2β/12-03-04 Εισαγγελική παραγγελία για το ίδιο θέμα.Τον Απρίλιο του 2004 με το υπ’ αριθμό πρωτ. 1029905/104α/553-Α/28-04-04 έγγραφο της Γενικής Οικονομικής επιθεώρησης Ν.Π. και ΔΕΚΟ ανατέθηκε στις οικονομικές επιθεωρήτριες Παναγιώτα Ιωακειμίδου και Αφροδίτη Καρδιασμένου η διενέργεια οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου στο Δήμο Πάτμου.Να σημειωθεί ότι μόλις έγινε γνωστό το ποσό του ελλείμματος των 240.000 € στο οποίο περιλαμβάνονται περίπου 60.000 € λογιστικά λάθη, το βάρος έπεσε στον ταμία τόσο από την προϊσταμένη του αρχή, όσο και από συναδέλφους του ένας από τους οποίους , σε ώρα συνεδρίασης πλησίασε δημοτικό σύμβουλο λέγοντας του: «Ψάξε να βρεις ποιος ευθύνεται για το έλλειμμα», φωτογραφίζοντας εμμέσως πλην σαφώς τον ταμία, σε μια προσπάθεια να αποσείσει τις όποιες ευθύνες του αναλογούσαν.Για να βεβαιωθεί ο Δήμαρχος και το Δημοτικό συμβούλιο περισσότερο, ανέθεσε σε μια διεθνούς φήμης εταιρεία ορκωτών λογιστών τη GRANT THORDON and DRAFT τον έλεγχο των οικονομικών του Δήμου, κάτι που έγινε και που στο 14σέλιδο πόρισμά της δείχνει όλη την εικόνα του οικονομικού προβλήματος στον τομέα των εξόδων κάτι που φαίνεται δεν συγκίνησε κάποιον.Ήλθαν λοιπόν μετά από όλα αυτά οι επιθεωρήτριες το καλοκαίρι του 2007, 2 φορές μάλιστα και πραγματοποίησαν εξονυχιστικό έλεγχο στα οικονομικά του Δήμου και ήδη με τα υπ’ αριθμό πρωτ. 172,173/14-01-2008 έγγραφά τους σηματοδότησαν εξελίξεις του τύπου «σώπα όπου να ναι θα σημάνουν οι καμπάνες».Με τα έγγραφα αυτά ζητείται η θέση , τα επιχειρήματα και οι απόψεις του Δημάρχου, των δημοτικών συμβούλων και της προϊσταμένης των οικονομικών υπηρεσιών της περιόδου 1999-2002, πριν προβούν στον καταλογισμό ποσού 700.000 € περίπου, που αφορά κακοδιαχείριση στην ίδια περίοδο και όχι μόνο.Συγκεκριμένα: 1) Εκόπτοντο εντάλματα από το Λογιστήριο χωρίς να πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, 2) τους θεωρεί υπεύθυνους για το έλλειμμα των 240.000 €, 3) για το ποσό 20.543 € που χορηγήθηκε βάσει πρόχειρων αποδείξεων, 4) για το ότι δεν υπήρχε καθημερινό βιβλίο κλεισίματος του ταμείου, 5) για παράνομη πληρωμή του ενοικίου του σπιτιού υπαλλήλων του δήμου (στεγαστικό επίδομα) ύψους 69.446,81 €, 6) επειδή από το λογιστήριο συντάχθηκαν λανθασμένες καταστάσεις πληρωμής των υπαλλήλων, ύψους 38.031 € 7) για χορήγηση ποσών σε πολιτιστικούς και άλλους σκοπούς επειδή ξεπερνούσαν το 1% του τακτικού προϋπολογισμού, 8) για παράνομη χορήγηση οικονομικών ενισχύσεων ύψους 300.000 € από το 1999-2002, ως υπερωρίες υπαλλήλων και μη, 9) επειδή στο τέλος του 2002 εμφανίζεται θετικό λογιστικό υπόλοιπο το οποίο δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα από τα διαθέσιμα χρηματικά ποσά. Και αυτό επειδή σημαντικός αριθμός ενταλμάτων που εκδόθηκαν το 2002 και καταχωρήθηκαν στα βιβλία του Δήμου για το 2002, εξοφλήθηκαν μετά την 1/1/2003.Ο έλεγχος των επιθεωρητριών αποδίδει ευθύνες στο δήμαρχο, δημο