Δημιουργήθηκε : Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2007 02:00 | Γράφτηκε από τον/την Administrator
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. με ιδιαίτερη ικανοποίηση ανακοινώνει ότι ο Όμιλος πέτυχε τη βελτίωση όλων των οικονομικών του μεγεθών στη χρήση 2006, τα οποία ανήλθαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα παρά την αύξηση της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε Ευρώ 141,16 εκατ. έναντι Ευρώ 133,38 εκατ. την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση 5,8%. Τα Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα Ευρώ 40,83 εκατ. από Ευρώ 37,64 εκατ. (αύξηση 8,5%) ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους και Δικαιώματα Mειοψηφίας ανήλθαν σε Ευρώ 21,76 εκατ., σημαντικά αυξημένα από τα Κέρδη ύψους Ευρώ 17,50 εκατ. τη χρήση 2005 (αύξηση 24,4%). Τέλος, αντίστοιχα αυξήθηκαν και τα Κέρδη μετά από φόρους ανά μετοχή και ανήλθαν σε Ευρώ 0,21 από Ευρώ 0,17 ανά μετοχή στη χρήση 2005.Συνέπεια των βελτιωμένων αποτελεσμάτων της Εταιρίας και του Ομίλου, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να προτείνει στην Τακτική Γενική Συνέλευση, να διανεμηθεί μέρισμα ποσού € 0,09 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 28,5% σε σύγκριση με το μέρισμα που διανεμήθηκε από τα κέρδη της χρήσης 2005 (€ 0,07 ανά μετοχή). Το συνολικό ποσό του προτεινόμενου μερίσματος προς διανομή ανέρχεται σε Ευρώ 9,45 εκατ.Τα κυριότερα στοιχεία των αποτελεσμάτων του Ομίλου για τη χρήση 2006 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος είναι:Σε χιλιάδες Ευρώ 2006 2005 Δ% (πλην των δρομολογίων) Εκτελεσθέντα δρομολόγια 4.139 4.745 -12,8%Κύκλος εργασιών 141.160 133.379 +5,8%Κέρδη προ Φόρων, Χρημα/κών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων & Αποσβέσεων (EBITDA) 40.834 37.641 +8,5%Κέρδη μετά από Φόρους & Δικαιώματα Μειοψηφίας 21.763 17.500 +24,4%Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η σημαντική βελτίωση των πληροτήτων των πλοίων στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων όπου εκτελώντας 15,7% λιγότερα δρομολόγια σε σύγκριση με το περυσινό έτος, το μεταφορικό έργο ανά δρομολόγιο αυξήθηκε σημαντικά τόσο στα φορτηγά αυτοκίνητα όσο και στους επιβάτες και τα ΙΧ οχήματα. Επίσης στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η μεσοσταθμική αύξηση του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα που επετεύχθη μετά την μερική απελευθέρωση του κρατικού ναυλολογίου τον Μάιο του 2006 και την εφαρμογή από τον Όμιλο μιας ελεύθερης εμπορικής πολιτικής, προσαρμοσμένης στους κανόνες της προσφοράς και της ζήτησης.Η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου αυξήθηκε σημαντικά παρά την αύξηση της τιμής των καυσίμων. Τα έξοδα του Ομίλου για καύσιμα και λιπαντικά αυξήθηκαν κατά 20,4% σε σύγκριση με τη χρήση 2005 παρόλο που εκτελέστηκαν σημαντικά λιγότερα δρομολόγια και ανήλθαν σε Ευρώ 33,13 εκατ. το 2006 έναντι Ευρώ 27,51 εκατ. το 2005. Στη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) και στην αύξηση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους (EBITDA margin) σε 28,9% από 28,1% την προηγούμενη χρήση, συνετέλεσαν: