Δημιουργήθηκε : Παρασκευή, 29 Ιουλίου 2005 03:00 | Γράφτηκε από τον/την Administrator
Προσφυγή κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας και των Υπουργείων Αιγαίου -Νησιωτικής Πολιτικής και Εμπορικής Ναυτιλίας και κατά της υπ? αριθ. πρωτ. ΔΜ/ Φ.231. 41/6058/3-7-2005 απόφασης του Υπουργού Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και κάθε άλλης συναφούς με αυτήν, υπέβαλε στο Eυρωπαϊκό Δικαστήριο ο ιδιοκτήτης της εταιρείας «ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ Ν.Ε.» κ. Γ. Σπανός. O κ. Σπανός στην προσφυγή που υπέβαλε διά του πληρεξουσίου δικηγόρου του κ. Eυθ. Mπόνη στη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Eνέργειας, Διεύθυνση Θαλάσσιων και Ποτάμιων Mεταφορών ζητεί από το Eυρωπαϊκό Δικαστήριο να κινήσει την προβλεπόμενη διαδικασία ώστε να αναγνωριστεί ότι το Π.Δ. 152/2003 ισχύει για τις ώρες απασχόλησης και ανάπαυσης του πληρώματος του ταχύπλοου καταμαράν της εταιρίας «ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ΠΡΑΪΝΤ», ότι το εφαρμοζόμενο από την Ελληνική Πολιτεία - Υπουργείο Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ? Π.Δ. 381/2001 δεν ισχύει και δεν εφαρμόζεται στην συγκεκριμένη περίπτωση για τις ώρες απασχόλησης και ανάπαυσης του πληρώματος και να υποχρεωθεί η Ελληνική Δημοκρατία να συμμορφωθεί προς το Π.Δ. 152/2003, με το οποίο εισήχθησαν στην Ελληνική έννομη τάξη οι οδηγίες 1999/63/ΕΚ και 1999/95/ΕΚ και αφορούν το χρόνο απασχόλησης και ανάπαυσης των πληρωμάτων κάθε θαλασσοπλοούντος πλοίου, εξαιρουμένων των αλιευτικών σκαφών αλλά και να ληφθεί κάθε ενδεικνυόμενο μέτρο κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας προς το σκοπό αυτό. Όπως τονίζεται στην προσφυγή επί του από 12-1-2005 αιτήματός της εταιρείας για έγκριση των δρομολογίων του νεότευκτου καταμαράν της «ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ΠΡΑΪΝΤ», εκδόθηκε η καταγγελλόμενη-προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση, η οποία, ως προς το κεφάλαιο που ρυθμίζει το μέγιστο χρόνο απασχόλησης του πληρώματος, επιβάλλει παράνομα την εφαρμογή του Π.Δ. 381/2001 (ΦΕΚ Αρ 252), αντί του ισχύοντος για το ίδιο θέμα από 23-5-2003 ΠΔ 152/2003 (ΦΕΚ Αρ 124). Eπισημαίνεται ακολούθως ότι η εταιρία ναυπήγησε πρόσφατα στα ναυπηγεία BAT SERVICE της Νορβηγίας ένα ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό σκάφος τύπου καταμαράν, το οποίο φέρει την ονομασία «ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ΠΡΑΪΝΤ» και το οποίο κατασκευάστηκε με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές που επέβαλε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ένωση για τα νέα υπό ναυπήγηση πλοία, τα οποία θα εκτελούν δρομολόγια στις χώρες - μέλη αυτής. Το ταχύπλοο αυτό κατέφθασε στην Ελλάδα και ετέθη στη διάθεση της εταιρίας για την εκτέλεση των προγραμματισμένων δρομολογίων του, σύμφωνα με τις αποφάσεις όλων των αρμοδίων οργάνων (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, κλπ) και αφού πληροί όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές ασφάλειας και αξιοπλοΐας, άρχισε την εκτέλεση των δρομολογίων του, μετά από αίτημα που υπέβαλε η εταιρία την 12-1-2005 και μετά την έγκριση της έκτακτης δρομολόγησής του, από 4-7-2005, στη γραμμή ΠΑΤΜΟΣ- ΛΕΙΨΟΙ - ΛΕΡΟΣ -ΚΑΛΥΜΝΟΣ -ΚΩΣ - ΣΥΜΗ - ΡΟΔΟΣ, δρομολόγιο που διαρκεί τέσσερις (4) ώρες και τριάντα (30) λεπτά και με επιστροφή αυθημερόν στη γραμμή ΡΟΔΟΣ - ΣΥΜΗ -ΚΩΣ - ΚΑΛΥΜΝΟΣ- ΛΕΡΟΣ - ΛΕΙΨΟΙ - ΠΑΤΜΟΣ, δρομολόγιο που διαρκεί επίσης τέσσερις (4) ώρες και τριάντα (30) λεπτά. Πιο συγκεκριμένα, από Πάτμο είναι προγραμματισμένο να αναχωρεί καθ? εκάστη και από ώρας 06.00 με άφιξη στη Ρόδο στις 10.40. Το πλοίο θα παραμένει στο λιμάνι της Ρόδου μέχρι την 15.30, οπότε και θα αναχωρεί για την επιστροφή στην Πάτμο την 20.15 ώρα της ίδιας ημέρας. Θα διανυκτερεύει στο νησί της Πάτμου μέχρι την επομένη την 06.00, οπότε και θα αναχωρεί για το επόμενο δρομολόγιό του. Δηλαδή οι ώρες εργασίας του πληρώματος εν πλω είναι συνολικά εννέα (9) ώρες και δέκα (10) λεπτά. Οι υπόλοιπες ώρες από την 10.40 έως την 15.30 [δηλαδή τέσσερις (4) ώρες και πενήντα (50) λεπτά] και από την 20.15 μέχρι την 06.00 [δηλαδή εννέα (9) ώρες και σαράντα πέντε (45) λεπτά] είναι ώρες ανάπαυσης του πληρώματος. Δηλαδή ο συνολικός χρόνος ανάπαυσης του πληρώματος έκαστο εικοσιτετράωρο, με δύο περιόδους ανάπαυσης, είναι δέκα τέσσερις (14) ώρες και τριάντα πέντε (35) λεπτά, ενώ το διάστημα μεταξύ των δύο περιόδων ανάπαυσης δεν υπερβαίνει τις δέκα τέσσερις (14