patmosweb330

elin330

aegeanlab

Life Style

Ο σύλλογος Απανταχού Πατμίων Ξάνθος ο Φιλικός για το master plan του λιμένα

Τις αντιρρήσεις του και τις απόψεις του για τις πληροφορίες του σχετικά με το MASTER PLAN του λιμένα Σκάλας που παρουσιάστηκε χθες Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014 από τους μελετητές,  εκφράζει στην παρακάτω επιστολή  του ο σύλλογος των Απανταχού Πατμίων «ΕΜΜ. ΞΑΝΘΟΣ Ο ΦΙΛΙΚΟΣ» που εδρεύει στην Αθήνα, προς τον Δήμο Πάτμου με Κοινοποίηση στην κ. Χριστιάννα Καλογήρου Γεν. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης

 

 

Ολόκληρη η επιστολή του συλλόγου

 

Με ιδιαίτερη έκπληξη και προβληματισμό πληροφορηθήκαμε το περιεχόμενο των συζητήσεων-προτάσεων για το Master plan του λιμανιού της Σκάλας, η συζήτηση για το οποίο έλαβε χώρα με πρωτοβουλία του ΔΗΛΙΤΑΠ στο δημοτικό κατάστημα την 2-7-2014.
Με συμμετοχή εκπροσώπων του εφοπλιστικού κόσμου και «αυθεντιών» της Περιφέρειας, προτάθηκαν λύσεις στο λιμάνι για εξυπηρέτησης του κατάπλου των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων με 3- 4.000 τουρίστες. Μία από αυτές τις προτάσεις των κυρίων αυτών ήταν και η κατασκευή μήκους περίπου 350 μέτρων τσιμεντένιου κορδονιού από το Κονσολάτο (Φάρο) και «γυναικοκλούμπι» μέχρι τον Αγ. Ανδρέα στην Αγ. Θεοφανού, βροθίζοντας και μετατρέποντας σε τσιμεντένια πλατεία με υποδομές στάθμευσης το γραφικό λιμανάκι στο Κονσολάτο μπροστά στις ταβέρνες και τα ξενοδοχεία!.. Στη δε απόληξή του κάπου στην Αγ. Θεοφανού προτάθηκε να κατασκευασθεί αλιευτικό καταφύγιο.. Είναι περιττό να αναφερθούμε στην περιβαλλοντική αλλοίωση και καταστροφή του γραφικού αυτού σημείου του λιμανιού με το έργο αυτό και τις παρ επόμενες δυσμενείς συνέπειες.
Δεν γνωρίζω τι απάντηση έλαβαν από το Δήμο οι κύριοι αυτοί, αλλά έχω την αίσθηση ότι θα έπρεπε να ερωτηθούν τι ανταπόκριση είχε παρόμοια πρόταση τους – «βαρβαρότητα» για την εξυπηρέτηση των αρόδο κρουαζιερόπλοιων στη Σαντορίνη που έχει διπλάσια από την Πάτμο κίνηση και έκταση, ή την Πάρο με το ελάχιστο ντόκο στην Παροικιά και τον ανύπαρκτο στη Νάουσα. Ε, λοιπόν, είναι γνωστό ότι επί 35 χρόνια παρόμοιες προτάσεις προσκρούουν στην αυτονόητη άρνηση των τοπικών Αρχών και των περιβαλλοντικών οργανώσεων των νησιών αυτών, γιατί έχουν στοιχειώδη ευαισθησία σε θέματα περιβάλλοντος και προτιμούν τη με βάρκες μεταφορά των τουριστών, προτάσσοντας την προστασία του φυσικού κάλους, από την εφήμερη και προσωρινή εξυπηρέτηση 3-4 αφίξεων το χρόνο μεγάλων πλοίων και συνακόλουθα την καταστροφή της ομορφιάς των νησιών τους.
Κάποτε αναγκαστήκαμε να δεχθούμε την κατασκευή του τέρατος του κεντρικού τσιμεντένιου ντόκου του λιμανιού, όταν έγιναν τσιμέντο τα γραφικά κορδόνια της Σκάλας με τα ψαροκάικα, τα αλμυρίκια και τα πέτρινα μαντόματα. Αλλά τότε οι εποχές ήταν δύσκολες και δεν χωρούσε αντίλογος.. Πέρασαν όμως τα χρόνια και δυστυχώς συνηθίσαμε.
Δεν γνωρίζω τι θα αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά αν είναι θετική η απάντηση ασφαλώς θα ευθύνεται στην καταστροφή του χαρακτήρα του λιμανιού και στην αλλοίωση της γραφικότητας της Σκάλας κι αυτό θα μετρά στις γενιές του μέλλοντος.
Μπροστά σ' αυτή τη μελετώμενη βαρβαρότητα, ο Σύλλογός μας και κάθε ευαίσθητος περιβαλλοντικά συμπατριώτης που αγαπά το νησί του, έχει υποχρέωση και καθήκον να έχει τα μάτια του ανοιχτά!..

Για το Δ.Σ. του «Ξάνθου»

 

Ο Πρόεδρος
Θεολόγος Μαυρουδής Ο Γεν. Γραμματέας

Κων/νος Καλαντζής