patmosweb330

elin330

aegeanlab

Ακούστηκαν

Ο Διευθυντής της ΝΕΛ μιλά για την απόφαση του Υπουργού κ.Χρήστου Παπουτσή να δρομολογήσει το ΦΑΙΔΡΑ στη γραμμή Πειραιά-Χίο-Μυτιλήνη

3204
Υπεγράφη την Τρίτη 11 Απριλίου από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστο Παπουτσή η άδεια σκοπιμότητας του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου Φαίδρα της Minoan Flying Dolfing για τα νησιά Χίο Μυτιλήνη και Σάμο. Η Ναυτιλιακή Εταιρεία θα πρέπει μέσα σε ένα μήνα να προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες που προϋποθέτουν την δρομολόγηση του πλοίου προς αυτά τα νησιά. Τα δρομολόγια αναμένεται να ανακοινωθούν στο προσεχές διάστημα, σύμφωνα όμως με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες πρόκειται για τις γραμμές Πειραιάς- Χίος- Μυτιλήνη με επιστροφή 2 φορές την εβδομάδα και Πειραιάς- Χίος- Σάμος με επιστροφή 1 φορά την εβδομάδα. Ο Διευθυντής της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου μιλάει στην Aegeantimes για την είσοδο της MFD σε μία γραμμή που επί χρόνια εκτελούσε η NEL LINES επισημαίνοντας την παλαιότητα του Φαίδρα σε συνδυασμό με το ιστορικό της πλοιοκτήτριας εταιρείας στα δεδομένα της ακτοπλοϊας. ΕΡ. Κύριε Αθηναίε υπεγράφη από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας η άδεια σκοπιμότητας του “Φαίδρα” για τα νησιά Λέσβο- Χίο- Σάμο. Τι σημαίνει αυτή η εξέλιξη για την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου;ΑΠ. Σημαίνει ότι διατηρούμε μία στάση αναμονής για το τι θα γίνει τελικά με αυτή την άδεια, αν και πότε θα δρομολογηθεί αυτό το πλοίο. Όπως ξέρετε η άδεια είναι μία υπουργική πράξη και για να ολοκληρωθεί πρέπει η εν λόγω Ναυτιλιακή Εταιρεία να καταβάλλει κάποιες δεκάδες εκατομμύρια και να δεχθεί την άδεια όπως είναι. Από πληροφορίες που έχουμε είναι ότι κάποιο μέρος της άδειας που αφορά την ενδονησιακή σύνδεση Πειραιάς- Σύρος – Ικαρίας- Σάμου – Χίος δεν το επιθυμούν πολύ. Φυσικά εμείς θα επιμείνουμε να εκτελεστεί η άδεια όπως έχει. Από εκεί και πέρα όταν θα ζητήσουν δρομολόγια θα χαράξουμε και εμείς την πολιτική μας σε γενικότερο πλαίσιο. Μπορεί όμως να μην κάνουμε και τίποτα και να αφήσουμε το θέμα αυτό να περάσει. Το παράλογο είναι ότι για τα δεδομένα που επικρατούν στην ακτοπλοΐα μπαίνει ένα πλοίο κατακαλόκαιρο, όταν όλα τα άλλα πλοία εξυπηρετούσαν την χειμερινή περίοδο. Θα περιμένουμε να δούμε ποια θα είναι η στάση που θα τηρηθεί τον χειμώνα γιατί αν διακόψει η εταιρεία τα δρομολόγια αυτό θα είναι παράνομο και όπως καταλαβαίνεται θα πάρουμε και εμείς τα μέτρα μας απέναντι στην πολιτική που θα εφαρμόσει ως προς τα νησιά Χίο- Λέσβο. Οφείλω όμως να τονίσω ότι δεν είναι δυνατό να έχει κατατεθεί στην Βουλή νομοσχέδιο για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και παράλληλα να δίνονται άδειες σε υπερήλικα πλοία για γραμμή εσωτερικού, όπως είναι το Φαίδρα. Είναι ανεξήγητο και περίεργο, καθένας έχει κρίση, πρόκειται για ένα πλοίο ηλικίας 27 ετών, όχι ότι τα δικά μας πλοία είναι νεότερα σε ηλικία, είναι όμως γνωστή η ιστορία της MFD τον τελευταίο καιρό.ΕΡ. Θεωρείται αρνητική την επιρροή που φέρνει το Φαίδρα για την Λέσβο;ΑΠ. Αυτό θα φανεί με τον καιρό, αν το νησί μας θέλει τέτοιο εκσυγχρονισμό τέτοιο θα έχει. Η Λέσβος έτσι και αλλιώς θα έχει την εταιρία του για πάντα, την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, το πρόβλημα θα υπάρξει στην Χίο όπου αν επιζητούν εκσυγχρονισμό με πλοία τύπου “Φαίδρα” τέτοιο εκσυγχρονισμό θα έχουν.ΕΠ. Τώρα η ΝΕΛ θα διεκδικήσει δρομολόγια για Κρήτη- Πάρο και Νάξο;ΑΠ. Αυτές είναι στρατηγικές που θα χαραχθούν αργότερα, δεν τις γνωρίζουμε ακόμη. Τα νέα πλοία που περιμένουμε μπορούν να ταξιδέψουν όπου να’ ναι, αλλά κυρίως θα κοιτάξουμε τον τόπο μας και μετά όλα τα άλλα.ΕΡ. Πότε αναμένουμε τα νέα πλοία της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου και ποιες θα είναι οι δυνατότητες τους;ΑΠ. Μέσα στον Ιούλιο θα τα παραλάβουμε. Το ένα πρόκειται να είναι μεγαλύτερο από το Αίολος, περίπου 140 μάκρος, χωριτικότητος 1800 επιβατών και 450 αυτοκινήτων και η ταχύτητα του φθάνει τα 40 μίλια την ώρα. Το άλλο είναι μικρότερο, με μήκος 100 μέτρων, χωριτικότητος 850 επιβατών και 180 αυτοκινήτων ενώ η ταχύτητα του είναι 36 μίλια την ώρα. Όσο αφορά τα δρομολόγια που θα εκτελεί θα περιμένουμε να δούμε το πώς θα διαμορφωθούν οι ισορροπίες στον εσωτερι