patmosweb330

elin330

aegeanlab

Κρουαζιερα.

Απογοήτευση επικρατεί στον τομέα της Κρουαζιέρας, με τους εκπροσώπους της στην Ελλάδα να δηλώνουν πως η φετινή χρονιά είναι χαμένη.

Όπως όλα δείχνουν, ενώ υπήρξε κάποια αισιοδοξία πριν το ξέσπασμα του κορωνοϊού για αύξηση στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων στα λιμάνια της χώρας μας, αυτή την στιγμή όλα ανατράπηκαν με αποτέλεσμα οι εταιρείες να έχουν αναστείλει όλες τις δραστηριότητες και τα σχέδιά τους, αναμένοντας το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού!
«Τα απλά τεστ δεν αρκούν για να ξεκινήσει η κρουαζιέρα. Τα ταξίδια με κρουαζιερόπλοια κρατούν πολλές ημέρες, δεν είναι όπως με τα πλοία της ακτοπλοϊας ή τα αεροπλάνα. Η φετινή χρονιά για την κρουαζιέρα, θεωρείται πλέον, χαμένη. Εάν ξεκινήσουν προσεγγίσεις θα είναι για μετά το τέλος Ιουλίου αλλά με πολύ λίγα πλοία και με λίγα άτομα, φυσικά. Οι πιθανότητες να κάνει μια ‘επανεκκίνηση’ η κρουαζιέρα είναι μηδαμινές για το 2020.
Οι περισσότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα, προσανατολίζονται στο να μην ταξιδέψουν τα πλοία τους καθόλου μέχρι το τέλος του έτους! Δυστυχώς, τα αποτελέσματα της κρουαζιέρας για όλα τα λιμάνια της χώρας και τα νησιά, φέτος θα είναι αποκαρδωτικά…» δήλωσε στην «δ» ο κ. Θεόδωρος Κόντες, Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Η κατάσταση στην κρουαζιέρα σε διεθνές επίπεδο είναι στάσιμη. Η Carnival ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει τον Αύγουστο ολιγοήμερα ταξίδια με 7 μικρά πλοία στις ΗΠΑ –χωρίς να είναι τίποτε σίγουρο και χωρίς να προσανατολίζεται προς την Ευρώπη, την Μεσόγειο ή την Ασία ενώ η Celestyal Cruises σκέφτεται να σταματήσει εντελώς τα ταξίδια για φέτος. Μάλιστα η εταιρεία με ανακοίνωσή της είχε κάνει γνωστό ότι σχεδίαζε να ξεκινήσει ξανά τα δρομολόγιά της την 1η Μαΐου 2020 με την κρουαζιέρα 4 διανυκτερεύσεων «Εικόνες του Αιγαίου», με το κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Olympia» και στις 2 Μαΐου 2020 με την κρουαζιέρα 7 διανυκτερεύσεων «Εκλεκτό Αιγαίο», με το κρουαζιερόπλοιο Celestyal Crystal, όπως ήταν προγραμματισμένες. Οι περιορισμοί όμως και τα κλειστά λιμάνια, δεν επέτρεψαν κάτι τέτοιο.
Δεν είναι τυχαίο ότι από τα 460 κρουαζιερόπλοια που εκτελούν εκδρομές διεθνώς, έχουν δέσει πάνω από τα 410…
«Επιπλέον, η κρουαζιέρα δεν έχει ζήτηση. Οι επιβάτες δεν στρέφονται αυτή την περίοδο σε αυτού του είδους τις διακοπές. Γι αυτό και οι μεγάλες κρουαζιέρες, θα ξεκινήσουν μετά την επίσημη ανακάλυψη του εμβολίου. Και πάλι θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ασφαλείας στα λιμάνια, να τηρηθούν μέτρα προστασίας, να διαμορφωθούν οι χώροι μέσα στα πλοία κ.λπ.» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κόντες.
Την ίδια ώρα, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) σε ανακοίνωσή της σχετικά με την πανδημία του COVID-19 ανέφερε πως η βιομηχανία της κρουαζιέρας έχει θέσει τη δημόσια υγεία στην καρδιά της δικής της αντίδρασης.
Από τη στιγμή της κήρυξης πανδημίας από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τα μέλη της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας ανέστειλαν οικειοθελώς τα δρομολόγια κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο – καθιστώντας έτσι τη βιομηχανία κρουαζιέρας μία από τις πρώτες που διέκοψαν τις δραστηριότητές τους καθώς όλα τα λιμάνια είναι πλέον κλειστά -μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα που έχει δηλώσει ότι δεν θα δεχτεί κρουαζιερόπλοια μέχρι και το τέλος Ιουλίου.
Σημειώνεται πως η χώρα μας, προσελκύει εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας ετησίως και θεωρείται η τρίτη δημοφιλέστερη χώρα προορισμού κρουαζιέρας στην Ευρώπη.
Το μοναδικό πλήθος των Ελληνικών νησιών και η ακτογραμμή της χώρας αποτελούν εχέγγυα ώστε η Ελλάδα να αναδειχθεί σε κορυφαίο προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.
Η επόμενη μέρα μετά την πανδημία σίγουρα δεν θα είναι εύκολη για κανένα κλάδο, ωστόσο μέσα από τη στενή και εποικοδομητική συνεργασία με όλους τους φορείς ο κλάδος της κρουαζιέρας θα καταφέρει να ορθοποδήσει, συνεχίζοντας να συμβάλλει στην οικονομία, την απασχόληση και την ανάπτυξη παγκοσμίως.

 

Πηγή:www.dimokratiki.gr